Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av #27
Kokodril skrev: Jag kände på packningen och den var precis som du säger - stenhård. Ska den vara mjuk så är den långt ifrån frisk.. Brukar de packningarna finnas inne hos Volvo så att jag kan få tag i en direkt imorrn?
Den ska vara mjuk och bör finns på volvo..
av Arne
Är vevhusventilationen tät och oljan inte kommer ut genom oljepåfyllningens packning så är det väldigt stor risk att den trycker sönder vevaxeltätningarna, och då har du seriösa problem. Jag rekommenderar att du kollar vevhusventilationen innan ovannämda fel uppkommer, för då blir det dyrt.
av Hemulen
Hej. Börja med T-stycket,sitter en sil där, sedan kan du koppla på en mindre slang till slangen som går till oljefällan och blåsa i den med oljelocket av,går det relativt lätt att blåsa där så behöver du inte ta loss och rengöra den.
av Kokodril
Hej!

Nu har jag bytt packningen och det ser ut att hålla tätt :)

Den gamla packningen hade nog gjort sitt för länge sen. Inte konstigt att den läckte... Den var så hård att den hade spruckit och när jag skulle pilla bort den sa det knack och den gick i två bitar.

Men jag ska ta en titt på vevhusventilationen också för att vara på den säkra sidan.

tack ska ni ha för hjälpen :)

Tittar du på rätt givare i schemat? Ka[…]

Nej, jag har någon slags glaskross-sensor i […]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]

B230F går fett

Har nu täppt vacum läckaget men den g&ar[…]