Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

lennarte skrev: sön 06 feb 2022, 15:49 Där är ju trångt, men öppna kylarlocket och släpp ut e.v tryck och sätt på det igen så kommer det inte så mycket.
Det var visst en givare för mätarhuset jag hade liggande, så det blev ju inget bra. Återkommer här i tråden när jag bytt den blåa tempgivaren. Bytte dock tempgivaren för mätarhuset, och fick helt andra värden än jag brukar! Startar en ny tråd för det problemet.
Okej, bytte bränsletrycksregulator idag (ny) och tomgången blev fan i mig lite sämre. :-( Vad kan detta bero på? Vet att jag köpt rätt del från Skandix, 2,5 bar för LH 2.2. Det var ju lika bra att byta eftersom membranet i den förra verkar ha gått, men ändå.

Fortsättning följer...
Loevet skrev:Okej, bytte bränsletrycksregulator idag (ny) och tomgången blev fan i mig lite sämre.
Kan bero på att motorn får för lite bensin nu. Att motorn reagerade är ju positivt :-) :-) prova att justera tomgången enligt dom anvisningar du hade redan.

Kan vara haldexpumpen som är tät. Ä[…]

Tack så mycket för hjälpen nu f&ou[…]

Gick in på Chat GPT och fick följande s[…]

Idag har det hänt en hel del (Sanning med mod[…]