- tor 12 apr 2007, 13:58
Marbas skrev:Hehe, ja du har en poäng! Rost är inget kul :)Pebben skrev:Det stämmer säkert (Volvos framvagnskvalitét). Det gäller att kompromissa... Jag valde byte av framvagnsdelar framför rost... :lol:Marbas skrev: Alla bilar har sina för och nackdelar...Håller med dig, Volvo är underbara bilar men just gropig grusväg är ingen höjdare för Volvo har stora problem med kvalitén på framvagnen. Det är löjligt många procent som får underkänt i bilprovningen. Detta trots att bilprovningen inte är några mästare på att hitta fel.
Själv har jag gått från Volvo till Mercedes och tillbaka till Volvo igen. Nu kommer det ALLTID att vara Volvo! Men det är ju min åsikt som baseras på bla mitt tycke på hur en bil ska vara, min ekonomi, mitt körsätt, osv...
Har en V70N D5 MY04 som går kanonbra. Kör också runt med en stor boggi-husvagn, utan problem. Mercedes CDI motorer är också bra att dra husvagnar med, men tycker personligen att kraftmässigt från motorn så är där ett större "knä" på Mercedesn än på Volvon, dvs vid låga varv är där ingen kraft fram till ett visst varvtal då det kommer massor med kraft på en gång. På Volvon är där mer kraft på låga varv som mjukt och smidigt ökas för att maxas redan vid 1800 varv. En annan nackdel med Mercedes (kanske inte de allra nyaste då...) är att de rostar.
Min första Volvo V70R -04 är nog den bästa bilen jag haft. Trots BMW M5 E39 och andra bra bilar.