NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 220hp
Nu tror jag att jag vet var felet är. Det är glapp i terminalerna i CEM. Pillar man lite försiktigt på kablarna där så funkar allt. Problemet är att få det att bestå. Jag har rengjort alla stift försiktigt. Kollat ( försiktigt) med en nål så inget stift backar i anslutningen. Smörjt med elkontaktfett från Volvo. Alla felmeddelande försvinner så fint men kör man lite så kommer de och går. Allt ifrån C-lås till varning för för lite bromsvätska till att höger halvljus blinkar/slocknar. Mån som har ett grymt bra tips hur man får ”kontakt” hela tiden?
av 220hp
Tror jag vet vad felet är. Glappkontakt i CEM. Pillar man på kablarna där så funkar allt. Problemet är att få det att bestå. Har kollat alla kablar så ingen backar i kontaktstycket. Har även rengjort alla stift i CEM. Hade på Volvos elkontaktfett på samtliga kontakter i CEM. Sitter två anslutningar undertill som jag tror är största boven. Svart-gul kabel i position F22 om jag inte minns fel. Men det är nog inte hela sanningen. Igår när jag slog på helljuset så tändes varning för låg bromsvätska och lampfel h halvljus. Efter lite av o på med helljuset så försvann problemet igen. Riktigt spännande/ irriterande. Nån som har nåt grymt tips på hur man får kontakteringen att funka hela tiden? Precis som om stiften är ”slappa” och inte gör kontakt hela tiden.

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]

Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, ja[…]