Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 240janne
SRT skrev:Däremotär jag klart pessimistisk till fyrhjulsdriften som under årens lopp visat sig vara allt annat än bra.Vill minnas att jag läst om Volvisar med trasig fyrhjulsdrift bara för att ägarna la olika slitna däck på dessa bilar vilket låter rent bedrövligt känsligt.
Jag har för mig att det endast var årsmodellerna fram till och med -02 med viskokoppling som hade det problemet. Men vad vet jag det nya haldex systemet kanske är dåligt också.
av sensonic
Haldex kostar också pengar ja men skillnaden är att det går att köra dem med endast framhjulsdrift utan att bilprovningen bryr sig. Visco kräver att kardanen tas bort och då blir det underkänt...
av zxcvbn
Köp en V70 istället , XC har ju AWD system som kostar många sköna slantar att reparera... :cry:

Annars så är det riktigt, välbygda bilar som går många mil , tvivlar på att motorn kastar in sig först, det är nog elektroniken som börjar tjorva.

7 pers i familjen ungdomar med aktiviteter och sm&[…]

Den stora annons-tråden

På tal om XC70 som ligger högt i pris:[…]

Volvo v70 2016 elfel

Har precis samma fel .När det är minus g[…]

Trasig ABS givare, men var?

Du behöver en bättre läsare.