Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Crumpets, om man går in på Ingo.se (Jet) så får man logga in på mina sidor med inloggnings id och talsvarskod/webkod.
Har man inte det så får man kolla på sin faktura där allt brukar stå, eller så får man ringa de. Sedan ska man klicka på tankningar på väster sida. Då ser man precis vad man tankat och var nånstans. Det har jag testat precis nu på mina sidor.
erikn skrev:Många fuelrails på de där motorerna (har inte koll på vilka årsmodeller) har ju en schraderventil där man kan kolla om det kommer bränsle, alltså om man har tryck.
Kollade på det när jag "strulade" med insprutningen på min 16V motor. Det satt i alla fall på alla 940 som stod på skroten jag var på. Dock har B234F motorn ett "eget" railsystem så det blev aldrig någon "affär". Man kan nog kolla bränsletrycket med en mätare för lufttrycket i däcken (det såg i alla fall ut som en sådan ventil), har dock inte provat. Ventilen sitter i så fall i främre delen av railsen, på undersidan, en gängad nippel.

Mvh
Lennart
sicnarf skrev:Crumpets, om man går in på Ingo.se (Jet) så får man logga in på mina sidor med inloggnings id och talsvarskod/webkod.
Har man inte det så får man kolla på sin faktura där allt brukar stå, eller så får man ringa de. Sedan ska man klicka på tankningar på väster sida. Då ser man precis vad man tankat och var nånstans. Det har jag testat precis nu på mina sidor.
Grymt, han ska ringa och fråga dem idag!

Tack alla för svaren!
lennarte skrev:
erikn skrev:Många fuelrails på de där motorerna (har inte koll på vilka årsmodeller) har ju en schraderventil där man kan kolla om det kommer bränsle, alltså om man har tryck.
Kollade på det när jag "strulade" med insprutningen på min 16V motor. Det satt i alla fall på alla 940 som stod på skroten jag var på. Dock har B234F motorn ett "eget" railsystem så det blev aldrig någon "affär". Man kan nog kolla bränsletrycket med en mätare för lufttrycket i däcken (det såg i alla fall ut som en sådan ventil), har dock inte provat. Ventilen sitter i så fall i främre delen av railsen, på undersidan, en gängad nippel.
Jag har provat, och det fungerar utmärkt. Just då... Problemet är att man får in bensin (eller E85 i mitt fall) i luftmätaren. Den gillade inte riktigt det, så den fungerar rätt mycket sämre idag.
erikn skrev:Problemet är att man får in bensin (eller E85 i mitt fall) i luftmätaren. Den gillade inte riktigt det, så den fungerar rätt mycket sämre idag.
Misstänkte det. Om man använder en som man kopplar till tryckluft, kan man ju blåsa rent den se'n. :lol: Så funkar den kanske bättre

Mvh
Lennart
Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]

Värme i kupén laddhybrid

Skulle oxå tippa på el värmaren t[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]