Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
drawman skrev:"Kapar" tråden lite, vågar man trimma en helt ny bil? (alltså inte Polestar utan BSR, Autotech osv). Tänker mestadels på nybilsgarantin.. Är sugen själv på att få mer effekt i min kommande V40 CC D3, men vågar inte trimma pga garantin, dessutom privatleasar jag bilen..
Sambon köpte en C30 D3 ny och den trimmades efter 1600mil med RICA 201hk och 451Nm. Den gick riktigt bra.
Laddade bara ur mjukvaran vid service och de va aldrig några problem.
Vid privat leasing bör man nog vara försiktig.
av Cuskic
Vill du att Din v40 ska röra på sig finns Sam Bilmode Som ger dig 224hk och ca 500Nm för ca 9000kr då pratar jag om den 5cyl 177 Hk D4an.
Användarvisningsbild
av Derank
drawman skrev:"Kapar" tråden lite, vågar man trimma en helt ny bil? (alltså inte Polestar utan BSR, Autotech osv). Tänker mestadels på nybilsgarantin.. Är sugen själv på att få mer effekt i min kommande V40 CC D3, men vågar inte trimma pga garantin, dessutom privatleasar jag bilen..
Själv kommer jag att trimma min XC60 så snart jag får den men är såklart medveten om att garantierna kan ryka, det är min bil och jag gör vad jag vill med den. Om jag leasade skulle jag inte göra det pga att det är inte min bil och det kan bli dyrt om det vill sig illa.

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]