NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mer frågor. V70 D2, är dom likvärdiga V50 D2 i kraften? Tänker att V70 Är större och tyngre?
Dessa verkar specade till 0.45 l/mil, hur är det i verkligheten?
Om dom har låg bränsleförbrukning som V50 så har vi börjat överväga en V70 istället trots allt.
Vad snittar V70 diesel tro? Är det mer än 0.6?

Vad bör man se upp med på V70 12/13? Som det verkar som så har vi troligen bestämt oss att åter igen gå tillbaks till V70 när rätt sådan kommer. Det är ingen brådska och får gärna ta ett år typ.
Vilka är det som har skinnklädsel? Vill inte ha t-tec igen...
timebandit skrev:Vad snittar V70 diesel tro? Är det mer än 0.6?

Vad bör man se upp med på V70 12/13? Som det verkar som så har vi troligen bestämt oss att åter igen gå tillbaks till V70 när rätt sådan kommer. Det är ingen brådska och får gärna ta ett år typ.
Vilka är det som har skinnklädsel? Vill inte ha t-tec igen...
Summum har läder, Momentum har en annan sorts tyg, inte T-tec. Så så länge du inte väljer kinectic slipper du T-tec. D3 verkar vara en bättre motor, Joel80 här har en V70 D3, han kör den väldigt snålt :)
en D2 motor i en V70 är inte roligt alls.
Det är ju samma i mondeon och det var en ren plåga att försöka sig på en omkörning i 90.
Spelar ingen roll vilken växel man tar, varvtalet ändras men det är enda skillnaden. Motorn är för klen helt enkelt
Tack. Det var detta jag ville veta.
Om D3 motsvarar min gamla 2.0,räcker D3 med att flytta den tunga häcken som V70 är?
Kan visserligen åka runt och provköra en massa bilar men tar hellre först erfarenheter från er och sedan tar beslut och provkör osv.
Vill ej ha D5 osv pga vill hålla nere kostnaden för ägandet samtidigt.
timebandit skrev:Tack. Det var detta jag ville veta.
Om D3 motsvarar min gamla 2.0,räcker D3 med att flytta den tunga häcken som V70 är?
Kan visserligen åka runt och provköra en massa bilar men tar hellre först erfarenheter från er och sedan tar beslut och provkör osv.
D3 och D5 är samma motor, endast mjukvara som skiljer. Så för ca 9000 kr kan du originaltrimma motorn så får den samma spec som D5 :)
svergie2 skrev:
D3 och D5 är samma motor, endast mjukvara som skiljer. Så för ca 9000 kr kan du originaltrimma motorn så får den samma spec som D5 :)
D3 är på 2 liter och d5:an är på 2,4 liter. Så det är inte samma motor. Bild
Jag har en v70 d3 momentum manuell 2012:a och är mer än nöjd med bilen. De 163hk / 400nm räcker bra till vid vardaglig körning. Förbrukningen ligger runt 0,5-0,6 blandad körning mätt vid pump.
chraist skrev:
svergie2 skrev:
D3 är på 2 liter och d5:an är på 2,4 liter. Så det är inte samma motor. Bild
Jag har en v70 d3 momentum manuell 2012:a och är mer än nöjd med bilen. De 163hk / 400nm räcker bra till vid vardaglig körning. Förbrukningen ligger runt 0,5-0,6 blandad körning mätt vid pump.
Var det i XC60 det var samma motor då? För jag vet att man kan/kunde trimma en D3 upp till D5s nivå Bild Var väl inte helt nykter när jag skrev inlägget heller Bild

Ström och genomföring verkar inte s&arin[…]

Pärlan har nu över 35.000 pålitlig[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]

Finns väl på skroten och nya på v[…]