Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Joo nu är det en opel tråd :mrgreen.

När jag ser den där commodore coupen kom jag just ihåg att jag hade en rekord coupe från 69
med original vev taklucka och utan vinyltak även det original var ovanligt. Satte dit alu sargen mellan bakljusen från commodoren
samt trärätten. Fälgarna passade inte rekorden hade ju fyrbultade fälgar.
Det var fiiina bilar det där.
Nä, nu får vi inte snöa in på Opel!
Min pappa var en mästare på att hitta udda bilar, efter ett par VW baggar blev det ett par Renault 16 som blev årets bil 1969(?) först en vinröd och sedan en babyblå, den minns jag, särskilt att reservhjulet var monterat på motorn, över luftrenaren...
Bild
Sedan hade han en texasgul VW K70L, den har redan nämts...
Därefter lyckades han hitta en Simca 1508GT i en rödbrun färg som hette Rouge Katanga (varför minns man sånt här ?!?)
Den hade ehissar och var omlackad redan efter två år... undrar varför..rost?!., det blev en av mina första svetsövningar då alla dörrskinn/bottnar/trösklar/skärmkanter och framskärmar byttes och lackades om igen när bilen var sju år gammal 1985! fyra år senare såg den värre ut än någonsin, men tickade fortfarande på (var det hydrauliska ventilyftare somgav det tickande ljudet?) Minns att startmotorn var paj det sista så vi fick springa igång den åt köparen..
Bild
De tidiga 30-talsfordarna är väl en av bilvärldens största ikoner, har alltid varit poppis - original eller som Hot Rod - så knappast bortglömda, men när såg du en senast?
Bild
Trots snart 1200mil körda med min egen har jag nog inte mött ett dussin likar om somrarna om det inte nalkas träff någonstans.
Lucif3r skrev:
llesrof skrev:Vidriga bilar på alla sätt och vis även om de ofta vart rätt snygga att se på.

Ja, stå och titta på dom hade man ju gott om tid på sig att göra :lol: Fina prydnader det där :lol:
Det där har ni nog missuppfattat antar jag?.
Bild
När så ni en Renault 4 "Laban" senast? Bilden tog jag på en bakgata i Palma 3 juli i år. Det är den första jag ser på evigheter.
gubbstrutt skrev:I förrgår polarn har en 30 tals ford inte original förvisso men hot rod mycket ballare jävligt lik den på bilden fast mattsvart o andra hjul.
Är det din kärra p210?.
- Nej min är snarlik till utseendet, men har duettram och rakfyra,( uppborrad B20) syns i profilbilden!
SEpaket skrev:När så ni en Renault 4 "Laban" senast? Bilden tog jag på en bakgata i Palma 3 juli i år. Det är den första jag ser på evigheter.
Den sista Laban jag såg tillhörde en bonde som bor granne med min morbror, stod parkerad bakom ladugården långt in på 90-talet och han använde den bara för att köra runt sin avelsgalt i den! Mötte honom någon gång, en liten gubbe i ett hörn och en stor gris stående jämte honom, satt bara ett förarsäte kvar i bilen...
Undrade hur han fick in grisen i bilen, men galten visste nog vad som väntade och smet in själv, värre att få hem honom kanske...
Bild
(grisen på bilden har ingen anknytning till texten, den jag beskrev var 4x större...)
Senast redigerad av 1 P210, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS

Idag har bilden varit på service, under 3K […]