Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FarbrorRostfritt
Hej!

Har ett ojlud bak nånstans, bytt båda hjullager bak men ljudet kvarstår, låter precis som ett hjulager, konstant lagerljud som bara ändrar sig med hastigheten gaspådrag etc påverkar ljudet knappt märkbart. Finns det något lager tex kardan som är värt att kolla innan man tar ner hela axeln? Nyligen köppt bilen och inte hunnit sätta mig in i var alla lager etc sitter samt hur drivlinan är uppbyggd.

Vad är det för cylindrisk klump precis innan bakaxeln?
Användarvisningsbild
av wissel
Vore nog lite fullt i faen o beskriva vad du har för bil !
av FarbrorRostfritt
Förlåt :roll: xc70 tillverkad dec 00 men 01 i papprena, bensinare automat.
av FarbrorRostfritt
Inte blivit av att kolla oljan, 100% torr utvändigt samt servad för ca300 mil sen 25000mil service som jag fattar har de bytt oljan i axeln.
Sitter man i bagaget å lyssnar så kan man svära på att det kommer från något av hjulhusen, men det låter nästan lika i båda så det måste leda sig på något vis. Var under och kröp lite här om dagen ser inte så avancerat ut att ta ner klumpen?
Har för mig jag hört något om stödlager på kardanen, men det låter som jag sa längst bak på linan men det kan ju leda sig...

Det viner dessutom lite framme me, typ vid lådan men den är ny så den borde vara ok, Men kan det vara vinkelväxeln? låter väldigt lite men man märker det. Jobbigt att ta ner den?

99% länkarmsbussningarna bak

De får inte ta ut någon avgift natteti[…]

Stefans 968

"Behöver" du navigation och vill ha[…]

740 lambda

ajjemän får kika det ikväll, Tack […]