Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av T-rex
Ja, som överskriften; Någon som har erfarenhet av dom stiften, det sägs att dom är bra till våra motoren men stämmer det??

Thomas
av *pettson*
Jag kör på dom i min T5:a och jag har monterat många uppsättningar. Än har inga problem rapporterats. Personligen tycker jag bilen går mycket lugnare på dom. Samtidigt som den är agressivare när det är dags att stå på. Fler har rapporterat om att bilen blir snällare på tomgång. Att den går mjukare.
MEN!
Kolla listorna!
Tidigare har inte biltemas lista stämt nämligen, en del har fått bilen att gå riktigt illa. Brisk har en egen sida som också står i biltemas katalog som rekommendation. Brisks sida är det som gäller.
av T-rex
Har kollat sidan nu, för min modell verkar listan stämma på biltema, har B5254s GLT -98 2,4 el 2,5 = samma stift A-line 28 enl brisks hemsida, art. nr biltema 7528.
Hur vet jag om jag har 2,4 el 2,5 L ? enl ex. mekonomen har jag 2,4 enl. skruvat har jag 2,5 eller om det var tvärtom. Bara en tanke ?:-/
Bara tuta o köran :D
av vigg
T-rex skrev:Har kollat sidan nu, för min modell verkar listan stämma på biltema, har B5254s GLT -98 2,4 el 2,5 = samma stift A-line 28 enl brisks hemsida, art. nr biltema 7528.
Hur vet jag om jag har 2,4 el 2,5 L ? enl ex. mekonomen har jag 2,4 enl. skruvat har jag 2,5 eller om det var tvärtom. Bara en tanke ?:-/
Motorn är på 2,435 liter. Den kallades 2,5 fram till -00 sedan 2.4 för någon på Volvo fick för sig att byta "namn". Visserligen mer sanningsenligt iofs.
av mickest
Kör oxxå på brisk från biltema i min 2.5t verkar gå bra. men stog fel i biltema katalogen såg gick via brisks sida då jag tittade vilka jag skulle ha
av T-rex
vigg skrev:
T-rex skrev:Har kollat sidan nu, för min modell verkar listan stämma på biltema, har B5254s GLT -98 2,4 el 2,5 = samma stift A-line 28 enl brisks hemsida, art. nr biltema 7528.
Motorn är på 2,435 liter. Den kallades 2,5 fram till -00 sedan 2.4 för någon på Volvo fick för sig att byta "namn". Visserligen mer sanningsenligt iofs.
Tack för den infon, det ska jag lägga på minnet :D
av T-rex
Kan bara säga att efter byte av stift till brisk har bilen en helt annan karaktär, mycket goare o lugnare :D
av *pettson*
T-rex skrev:Kan bara säga att efter byte av stift till brisk har bilen en helt annan karaktär, mycket goare o lugnare :D
Precis så som jag också upplevt bilarna.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]