Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dovd
Hej!

Jag har brottats med min baklucka ett tag nu och skulle vara mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig vidare. Bilen är en V70N från 01

Problemet:
Bakluckans låsmekanism rör sig inte vid upplåsning av bilen (Inget manuellt lås finns för denna lucka). Kolven är fast och den gör inga ljud ifrån sig vid upplåsning av bilen mer än ett svagt klickande från något relä någonstans runt bagageutrymmet.

Åtgärder:
Fick upp luckan och av med panelen så att allt är synligt och åtkomligt. På så vis kan jag nu öppna luckan inifrån som en temporär lösning.
Kollat säkringarna i bagageutrymmet. Alla hela.
Kollat kablarna i listen för gångjärnet till luckan. Hittade en gul kabel med brott, lagade brottet och ingen skillnad! ?:-/

Så nu återstår kanske att försöka montera loss mekanismen och testa den med ström direkt för att se om något händer men först vill jag kolla mer er om det kan vara något jag har missat. Som jag har uppfattat det genom att ha läst andra trådar ska kolven gå att röra manuellt, eller? Finns det möjligen några smarta punkter att mäta mellan så jag vet om det är brott i någon kabel? Någon som vet vilken färg kabeln har?

Tack på förhand!

99% länkarmsbussningarna bak

De får inte ta ut någon avgift natteti[…]

Stefans 968

"Behöver" du navigation och vill ha[…]

740 lambda

ajjemän får kika det ikväll, Tack […]