Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag köpte nyligen ett par bromsskivor fram till en Volvo V70N -03 2.4T SAK 460, jag hittade dem genom att ange mitt reg.nr på skruvat.se.

Eftersom jag inte längre kan montera dem just nu så kommer ångerrätten ha gått ut när tiden väl är inne för montering vilket betyder att jag måste vara säker på att detta verkligen är rätt skivor.

Så är följande skiva rätt till angiven bil?
Kod: Markera allt
Bosch BROMSSKIVA, FRAM

Utbyte endast parvis		
Minimum tjocklek [mm]	25	
Bromsskiv tjocklek (mm)	28	
Diameter (mm)	305	
Hålantal	5	
Hjulnavdiameter [mm]	68	
Vikt (i kg)	9,3	
Originalleverantör	BOSCH	
Bromsskivetyp	Ventilerad	
Alla positionsangivelser utgår från förarstol i kupén.
Bilrelaterad produktspecifikation
Alternativ 1
Till årsmodell	07.2003	 
För bromsskivediameter [mm]	305	
Monteringssida	Fram
http://www.skruvat.se/Bromsskiva-P312703.aspx

Tacksam för er hjälp!
Perra83 skrev:Mät bromsskivan på bilen.
Jo jag vet att det är bäst, men det är lite svårt att komma åt skivan med hjulet på och efter som jag inte har något garage så är det inte så jätte kul. Visst måste det finnas någon fast norm här? Har läst om 16"? Jag har 17" sommar dock på bilen och ganska säker på att det är 16" vinterdäck.
snowman skrev:
Jo jag vet att det är bäst, men det är lite svårt att komma åt skivan med hjulet på och efter som jag inte har något garage så är det inte så jätte kul. Visst måste det finnas någon fast norm här? Har läst om 16"? Jag har 17" sommar dock på bilen och ganska säker på att det är 16" vinterdäck.
Det ser ut att vara rätt skiva då 2,4T brukar ha 305mm fram men enda sättet att vara säker är att mäta.
Vilken fälgstorlek man har på bilen är ointressant, Man kan montera båda 16" eller 17" på en bil som varit utrustad med 15" från början och har den mindre skivan.
Är inte Reg.beviset en bra grej att titta på här?
TROR att dom uppgifterna anger vilka hjul som satt på sedan leverans.
Står det 16" så kan det inte vara dom mindre skivorna!
:-)
StefanN skrev:Varför köper man på Skruvat alls när det kostar exakt lika för Volvo original? http://shop.bildeve.se/bromsskiva-framr ... c-219.aspx
för att man går över ån efter vatten och ser inte skogen för alla träden...
En del människor är så sjukt "prismedvetna" att de köper polska skittapeter dyrare än boråstapeter för att de är så ivriga på att de inte vill betala mer än absolut nödvändigast.
Finns även de som går till ÖoB för att köpa läsglasögon och upptäcker att där att de kostar 15 kr, men ångrar sig och åker 2 km till macken för där kostar de bara 10 kr...
milktrucker skrev:
StefanN skrev:Varför köper man på Skruvat alls när det kostar exakt lika för Volvo original? http://shop.bildeve.se/bromsskiva-framr ... c-219.aspx
för att man går över ån efter vatten och ser inte skogen för alla träden...
En del människor är så sjukt "prismedvetna" att de köper polska skittapeter dyrare än boråstapeter för att de är så ivriga på att de inte vill betala mer än absolut nödvändigast.
Finns även de som går till ÖoB för att köpa läsglasögon och upptäcker att där att de kostar 15 kr, men ångrar sig och åker 2 km till macken för där kostar de bara 10 kr...
Sen är det ett gäng av oss som har bra rabatter på Volvo. 25% har ja fått på alla bromsdetaljer som jag har köpt sedan 2005. Finns ingen anledning att då att gå någon annanstans om man inte vill ha racing grejer.

Rensa bagaget, öppna undergolvet, använd[…]

Kablar till tändspol

Problemet, i mitt fall i alla fall, är att pl[…]

Feltema har ju AGM-batterier i den storleken f&o[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o