- lör 25 jul 2015, 09:27
V70 D5 AWD Aut 2004 som snart snurrat 57k mil har börjat trilskas på backväxeln(?) Det började för 4-5 månader sen med att ett lätt pulserande motstånd kändes i hela bilen vid backning med gaspådrag och mest märktes det vid backning uppför eller med släp. För ett par veckor sen har det blivit klart värre, den driver alltid bakåt med ungefär vid var 1/4 backningstillfälle "skuttar" hela bilen bakåt. Resten av gångerna funkar backen OK frånsett det lätt pulserande motståndet.
Lådan växlar klockrent framåt utan slir eller hugg. Det är originallådan i och den är inte renoverad, dock bytt olja var 8000 mil. Jag räknar med lådras men fick höra att det skulle kunna vara de bakre drivknutarna då det lätt pulserande motståndet KAN kännas vid motorbromsning på låg växel.. Byameken ska få kolla upp bilen då han slår upp firman efter semestern men jag är nyfiken nu på vad folk tror. Någon som har ngt att säga?
Lådan växlar klockrent framåt utan slir eller hugg. Det är originallådan i och den är inte renoverad, dock bytt olja var 8000 mil. Jag räknar med lådras men fick höra att det skulle kunna vara de bakre drivknutarna då det lätt pulserande motståndet KAN kännas vid motorbromsning på låg växel.. Byameken ska få kolla upp bilen då han slår upp firman efter semestern men jag är nyfiken nu på vad folk tror. Någon som har ngt att säga?
- By Lövet