Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#992096
Hur är det nu, fungerar Vida Dice från 96 och uppåt eller 99 och uppåt? Har läst lite olika.

Vad är skillnaden mellan en Super Dice Pro+ och en vanlig 2014D?

http://www.ebay.co.uk/itm/2014D-Super-D ... 43de2cd762

http://www.aliexpress.com/item/Newest-2 ... 93351.html

Går det att kringå att man Måste ha Windows 7 32bit? Eller är det olika versioner? Tänkte ju eventuellt fixa Windows 10.
#992103
Om du är lite full i f-n så fixar du en billig bärbar dator som du lägger i Mjukvaran VIDA i och sedan tar bort den från all uppkoppling
till nätet så kommer det att funka i all evighet.
Vida är mjukvaran.
Dice är hårdvaruklumpen.
I princip så är det från 2000 kanske med något undantag typ S80 1999 som funkar vad jag vet.
Tror det är svårt att hålla VIDA i trim med alla uppdateringar som ramlar på hela tiden från Microsoft.
Jag har en gammal XP installation som nu funkat i ett antal år. Inga virusprogram, inget Internet osv.
Bara rullar på tills maskinen dör av ålderskrämpor.......
#992117
Dice fungerar från 1999 oavsett vad andra påstår eller tror sig veta.

Skillnaden är princip ingen från dem länkarna du skrev.
Same shit different name.
Det som kan variera är kvalitén och val av komponenter.
Oftast är det priset som säger vilken kvalité du får, men man ska inte gå blint på det heller.

Gällande VIDA.
2014D fungerar endast på Windows 7. Dock måste versionerna vara Enterprise, Professional eller Ultimate och dessa är 64bit

Då vida 2014d är byggt för Win 7 så fungerar den på Internet Explorer 10 och 11 och alla tillgängliga uppdateringar.

Så fort Win 10 kommer som skarp version så kommer jag gå ut med om vida 2014d är kompatibelt eller ej
#992142
Det finns redan en riktig mastodont-tråd här med svar på de flesta frågor skulle jag tro: :)
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 22&t=68407

En smidig lösning är köra Win 7 + VIDA i en virtuell maskin med hjälp av VMware eller VirtualBox. Då kan man använda i princip vilket OS som helst som grund. (kör själv Linux)
En virtuell maskin är dessutom busenkel att flytta mellan olika datorer. Den kan lagras på ett lite större USB-minne om man så vill.
#992185
Fina svar allihopa 8) Jag har VOL-FCR som fungerar helt ok på min bärbara, vill väll bara ha något att spendera pengar på antar jag, som är lite flashigare :roll: :lol:

Kanon Andreas, bara skriva om det funkar sen, själv ska jag försöka få tillbaka min Windows 8 nyckel så jag kan uppdatera.

Att jag missa att den stora tråden finns, har lite problem med att söka på just det här forumet :o
#993239
Andreasace skrev:Vill informera att det inte går att Installera VIDA 2014d på ett Windows 10 system just nu.
Troligen kommer det inte gå i framtiden heller.
Tack för informationen, säg till om det går att klura ut :)
#993415
Så... då har jag kommit över en lösning för dem som vill köra vida 2014d i Windows 10...
Anledningen till att det inte går att installera vida i Win 10 är pga en giltig Internet Explorer saknas.
Det går heller inte att ladda hem IE 11, då systemet inte tror att det är ett Windows system.

Till och börja med så behövs Windows 7 och ett installerat internet explorer 11 som Vida 2014d kan installeras i.
När detta är klart så får man köra en uppgradering från win 7 till Windows 10.
Tack vare uppgraderingen så blir alla program sparade och förblir installerade.

När win 10 är installerat, så måste man installera om VIDA.
Dock får man starta installationen manuellt och välja att det ska köras i Win 7 kompatibilitetsläge.

Installationen kommer nu gå igenom eftersom IE 11 redan finns med i systemet ( tack vare uppgraderingen)

Installationen går igenom, patcha. Klart.
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]