Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
Filemn fixad :wink:
Ljudet spelades in av Volvo som skulle kolla upp det och återkomma nästa vecka....
av ansjo
C.W. skrev:auto correct är en underbar uppfinning
8)

för övrigt har jag inte lagt märke till ljudet på min T5, men nu när du säger det ska jag höra efter lite närmare
Har du hunnit kolla? Låt den gå på tomgång en halvminut så kommer det, om motorn är varm....
Användarvisningsbild
av C.W.
ansjo skrev:
C.W. skrev:auto correct är en underbar uppfinning
8)

för övrigt har jag inte lagt märke till ljudet på min T5, men nu när du säger det ska jag höra efter lite närmare
Har du hunnit kolla? Låt den gå på tomgång en halvminut så kommer det, om motorn är varm....
Har kollat med öppen motorhuv.
Inget särskilt ljud som liknar det du har.
Min har i.o.f bara gått 100 mil än så länge.
av ansjo
Min har bara gått 400 mil nu, och detta ljud hörde jag ganska omgående från det att bilen var ny :???:.. .
Tack för du kollade, nu kan jag hävda detta iaf :-)-)
av ansjo
Det har snart gått en månad sedan jag drog igång ärendet lite mer ordentligt, och jag kan inte påstå att jag är så där jättenöjd i nuläget. I fredags förra veckan gick jag till min servicetekniker för att höra hur det gått, och det kändes lite som att jag var till besvär och att mitt ärende blivit mer eller mindre bortglömt.
Det var lite ringande fram och tillbaka, och nu är ärendet skickat till ytterligare en mekaniker som skulle kolla mot en likadan T5-motor som en säljare hade, för att höra om där är något likadant (miss)ljud.
Visst, det är semestertider nu, men samtidigt känns det inte kul att ha köpt en bil för över 540000 och sedan inte bli tagen på allvar. Ska man gå till säljaren och ta det den vägen, eller bara vänta och se? Eller ska man gå högre upp, hur man nu gör det?
av toast
Inget expertutlåtande. Men jag hade en v50 som lät liknande vid ett tillfälle. När jag kände runt lite så var slangen/stosen för luftintaget ur läge... Bara en idé. .
av ansjo
Ska kolla detta :).
Blir annars ett besök till min säljare i veckan, och även kolla om de har en T5 som jag personligen kan jämföra med.
av ansjo
crumpets skrev:Ring säljaren. Han ska elda på dem!
Säljaren har semester. Min personliga mekaniker har semester. Säljaren som hade en T5 har semester. Alla jä*lar har semester ju :-O) ...så det är bara att vänta och se ett par veckor till. Jag har skickat mail till min säljare, och hoppas han kontaktar mig när han är tillbaka.
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-got[…]

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]

Samma lika steg och tidsplan för mig.

Hej Jag vet att detta har diskuterats tidigare men[…]