Moderator: Moderatorer

av Tette
Inte idag men igår.. Bytte till klarglas och Biltemas chrome lampa.

Bild

I morgon ska jag synda och åka Ford Mondeo hela dagen runt Norrland. Bättre åkkomfort än min när vi talar norrländska småvägar.
Haft bilen inlämnad och (äntligen) fått den spruckna sidorutan i höger bakdörr utbytt. Även en ny toningsfilm monterades, så nu ser det ut precis som det ska! På hemvägen blev det, åter igen, full tank.
Jahaja skrev:Testar en fulltank BF98, ska bli intressant att se hur mycket räckvidd det ger jämfört med E85 och BF95!

Bild
Tar inte Statoil över 1 kr mer för 98 jämfört med 95?
0,80kr i skillnad, 15,24 mot 14,44. Dock nästan 5kr jämfört med E85 vilket jag kör mest på under sommaren så det blir ju ganska stor skillnad på totalpriset :)

Finns 98 mer prisvärt någon annan mack?
Jahaja skrev:Dock nästan 5kr jämfört med E85 vilket jag kör mest på under sommaren så det blir ju ganska stor skillnad på totalpriset :)
Upplever du någon skillnad prestandamässigt mellan de olika drivmedlen?
Jag tycker att motorn går bättre, renare på nåt sätt, på etanol. Men vetefan, det kan vara inbillning. Min förra bil var en 9-3 biopower där Saab deklarerade 175hk på bensin och 200hk på etanol, och där märkte man tydligt skillnad när man accelererade lite hårdare.

Man märker vid start vad man har för bränsle! Startmotorn går några varv extra innan motorn tänder när det är etanol i tanken.
  • 1
  • 382
  • 383
  • 384
  • 385
  • 386
  • 1912

Tack för infon :) Ja detta verkar ju vara ett[…]

Volvo Assistans - och sedan?

Åldersgränsen är borttagen: Volvo[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Troligen reglerventilen, prova att knacka på[…]