Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marbas
klabban skrev:En hundring till kaffekassan är väl max vad det borde kosta att nolla serviceindikatorn. Verkstäderna gör allt dom kan för att behålla alla sina små kassakor.
Som jag skrivit tidigare - släckte airbaglampan, plus att jag snackade med meken i ca 1/2 timme om allt möjligt angående bilen, kostade 20:- till kaffekassan.... Skulle vilja säga att 99% av alla på verkstäderna är trevliga och duktiga mekar, som dessutom fattar vad Goodwill är (ingen nämnd ingen glömd)...
Användarvisningsbild
av greeeken
Man är ju i princip tvungen att lämna in bilen på en aukt verkstad för gör man nått själv så börjar dom direkt att lalla med en om garantier o bullshit.
De inte på alal bilar man kan släcka lampan själv utan är tvungen att åka in.
Användarvisningsbild
av Janne3
Va ja tycker mig märka i denna tråd så verkar de största felet va att ni tjenar för dåligt, va får man för pengarna i dag, :lol: :-/O/
Användarvisningsbild
av dave
HA HA HA!

Dave
av klabban
Janne3 skrev:Va ja tycker mig märka i denna tråd så verkar de största felet va att ni tjenar för dåligt, va får man för pengarna i dag, :lol: :-/O/
Hur bra ska man tjäna för att vilja betala överpriser för något? :D
Användarvisningsbild
av greeeken
Då kan ni lika gärna skriva.
Hej jag säljer en bil.

Inget mer , ingen bild ,ingen info alls.
vill dom inte ringa så ja synd om dom, för dom missar en jätte bra bil!!!!
av cse
CarMan hur kan du sitta här och skriva att folk är dumma i huvudet?
I en annan tråd halvgråter du och funderar på om du skall lämna forumet eftersom du blir illa bemött!!!!!!!
Användarvisningsbild
av MartinS
CarMan skrev:
MartinS skrev:
CarMan skrev: hur fan kan man vara så dum att mman klagar på nått man i förtid fått reda på vad det kostar?
du kunde ju redan innan välja att inte göra detta!
Alltså ursäkta mig, men får man köpa något som man tycker är dyrt, och trots att man köper det fortfarande tycka att det är dyrt?

/Martin
JAg personligen brukar alltid tänka igenm mina köp & om jag tycker det är väet pengarna så köper jag det. det kan röra sig om mycke pengar, men trots allt måste men på någe vis tycka att det är väet pengarna, annars köper jag det inte.
Man måste väl få tycka att något är skitdyrt men ändå köpa det, utan att bli idiotförklarad, eller?
Oxfile är riktigt dyrt om man inte hittar det till nedsatt pris någonstanns, men det är ingen som kallar mig en dum fan bara för att jag köper det ibland?

/Martin
av Christian_m
MartinS skrev:
CarMan skrev:
MartinS skrev: Alltså ursäkta mig, men får man köpa något som man tycker är dyrt, och trots att man köper det fortfarande tycka att det är dyrt?

/Martin
JAg personligen brukar alltid tänka igenm mina köp & om jag tycker det är väet pengarna så köper jag det. det kan röra sig om mycke pengar, men trots allt måste men på någe vis tycka att det är väet pengarna, annars köper jag det inte.
Man måste väl få tycka att något är skitdyrt men ändå köpa det, utan att bli idiotförklarad, eller?
Oxfile är riktigt dyrt om man inte hittar det till nedsatt pris någonstanns, men det är ingen som kallar mig en dum fan bara för att jag köper det ibland?

/Martin
Priset för återställningen är helt absurd, men utan att ha sökt på forumet så borde det finnas en beskrivning här om hur man fixar det där själv för det är definitivt inte svårt. Annars är fördelen med att skaffa sig en personlig mek på volvoverkstan, att man efter att ha lärt känna dem, ofta får visat hur man gör sånt här själv så att man slipper betala onödiga pengar för att få dem att göra det åt en. De vet ju att man kommer tillbaka om de hjälper till med såna småsaker, och även om de går miste om några få kronor så tar de in det på återbesöken man gör som följd av servicen man fått.

När det gäller CarMan så lär man sig leva med att han blir otrevlig så fort någon ifrågasätter något som hänt på en verkstad, han har agerat så både här och på TPC-forumet under ett par år nu och efter ett tag orkar man inte bry sig längre, det är bara att låta honom köra på om han tycker det är givande att vara otrevlig mot folk, i slutändan är det bara han själv som förlorar den respekt han kunnat bygga upp med den kunskap han åtminstone ibland lyckas framföra i sina inlägg.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Att märkesvärkstäder är (för det mesta) dyra är ju ingen nyhet för någon. Med tanke på att Sverige är gör-det-själv landet nr:1 (Biltema frodas som aldrig förr) & att Svensken för det mesta är TVUNGEN att vända på slantarna så anser jag som kund att priset ÄR av betydelse...utan tvekan!

Hur många av oss har inte anlitat/betalt en hantverkare svart? Samma sak med alla andra tjänster. När kunden inte behöver besöka märkesverkstaden längre (då garanti kraven har släppt) så skulle det förvåna mig om inte väldigt många försöker att göra det själva, åker till den lokale händige mekanikern osv osv. När det kommer ner till kritan så spelar pengarna ALLTID en stor roll.

Det som en del (Bilia verkstäder) förlorar på är inte alltid nödvändigtvis prisnivån utan servicen...eller brist på sådan. Konstigt nog så verkar storstadsverkstäderna vara de som dras med service/attityd problem medans de som ligger på "landet" är tvugna att rycka upp sig & vara mer effektiva & serviceinriktade Bla pga av det kundunderlag de har.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 17
Byte koppling v70 2001 170hk 2,4

Bör inte vara någon skillnad. Samma mot[…]

Carplay Trådlös adapter

Hej! Vi var och hämtade våran V60 idag[…]

Volvo car UX