- tis 23 jun 2015, 15:18
Har en V70N -01 som lådan rasade på 2007 efter 14.400 mil. Hade tur som träffade en Volvomek som hjälpte mig med att få en ny (Volvo ville inte ta det på maskinskadegarantin 15000 mil) till ett subventionerat pris, 22000 kr. Han rekommenderade att byta olja i lådan efter ca 7-9000 mil för att hålla den frisk (annars var 16.000 mil). Efter 8700 mil år 2011 bytte jag olja hos Volvo, kostade 4100 kr totalt. Allt frid och fröjd...tills nu. Nu har lådan börjat bete sig konstigt, varvar innan växel går i och går emellanåt ryckigt. Den "nya" lådan har nu gått lika långt som den gamla gjorde innan den rasade och symptomen är dom samma, trots att jag bytt olja i den nya. Oljan är röd och fin, och ligger på rätt nivå. Nåt får mig att ana ett annat problem som gör att lådan beter sig som den gör.
Nån som har tips eller ideér om vad? Eller är det bara så att lådan är ett "måndagsexemplar"? (2 ggr i rad :shock: )
Nån som har tips eller ideér om vad? Eller är det bara så att lådan är ett "måndagsexemplar"? (2 ggr i rad :shock: )
- By least