Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CarlAdam
Den får inte sitta fel, antar att om den blir svajig om gummit i mitten får arbeta sidleds och inte mot sig. Som du ser är det öppet på sidorna i mitten, där rör sig gummit om den är monterad så.
av sensonic
Är det en originalbussning? Jag bytte på min -00 för en månad sedan och hamnade lite i tidsnöd. Det enda Bilia hade hemma var ett komplett fäste, dvs aluminiumklumpen med bussningen monterad.

Min bussning har bara två ekrar, din ser ut att ha tre. Mina ekrar pekar upp/ner.
Motorfäste.jpg
Motorfäste.jpg (92.33 KiB) Visad 454 gånger
av SubMarine
Nexus skrev:Så bilia lurade på dig gamla fästet. Finns ett uppdaterat som håller bättre och ser ut som följande ...

Bild
Är verkligen det nya bättre? Köpte ett sådant där fyrkantidgt på skruvat och bussningen glappade fan flera mm direkt från lådan. Slutade med att jag bytte tillbaka till mitt gamla runda.
av *pettson*
Det måste finnas ett annat problem med antingen främre eller bakre motorfästet som inte gör sitt jobb, Även momentfäste undre kan vara misstänkt. Övre fästet tar hand om mycket mindre krafter än dom som fästet nu verkar vara tvunget att ta emot. Menar kan man köra en trimmad T5 utan att övre fästet är ett problem så ska man kunna köra en sugmotor.
Låscylinder

Nycklarna som jag har går till tändning[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]