- lör 06 jun 2015, 23:34
Jag kör nu en S60 (-02)som börjar kännas gammal.
Tanten är havande och mina tankar lutar mot en lite nyare V70 (-06-09) så man kan slänga in barnvagnen där bak smidigt.
Tycker dock att skatten är dyr på min bil och värre blir det med en V70.
Men så upptäckte jag det där med miljöbil, en V70 flexifuel är ju bra mycket billigare i skatt.
Så jag läste runt lite och såg att många som kört på etanol fått problem med ryckig gång eller att motorn inte startar.
Och man "tjänar" väl inga pengar på att köra etanol heller eller?
Var det kanske bara dom tidigare etanol-motorerna som hade dessa problem?
Är det lungt om man bara tankar bensin lite då och då?
Eller ska man bara köra dessa bilar på bensin?
Jag undrar helt enkelt om det är dumt att köpa en flexifuel om man bara tänkt köra den på bensin?
Jag är medveten om att motorn inte är jättestark men har klarat mig bra med min nuvarande 170hk och känner att en mindre motor borde göra bensinkontot lite lägre.
Tanten är havande och mina tankar lutar mot en lite nyare V70 (-06-09) så man kan slänga in barnvagnen där bak smidigt.
Tycker dock att skatten är dyr på min bil och värre blir det med en V70.
Men så upptäckte jag det där med miljöbil, en V70 flexifuel är ju bra mycket billigare i skatt.
Så jag läste runt lite och såg att många som kört på etanol fått problem med ryckig gång eller att motorn inte startar.
Och man "tjänar" väl inga pengar på att köra etanol heller eller?
Var det kanske bara dom tidigare etanol-motorerna som hade dessa problem?
Är det lungt om man bara tankar bensin lite då och då?
Eller ska man bara köra dessa bilar på bensin?
Jag undrar helt enkelt om det är dumt att köpa en flexifuel om man bara tänkt köra den på bensin?
Jag är medveten om att motorn inte är jättestark men har klarat mig bra med min nuvarande 170hk och känner att en mindre motor borde göra bensinkontot lite lägre.