...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
Studentdags, kul att se alla gamla udda bilar i trafiken idag :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
Det där håller jag inte med om, åtminstone inte i Stockholm. Där blir man inte glad då det är studentdags, :twisted:
Användarvisningsbild
av Micce1980
SvenB skrev:Det där håller jag inte med om, åtminstone inte i Stockholm. Där blir man inte glad då det är studentdags, :twisted:
Äh du ser ju bara problemen :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Allinug
Här har de infört alkoholförbud på traktorflaken inför studenten, då det hänt olyckor tidigare när studenter fallit av traktorflak.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag vill minnas att det var alkoholförbud för oss också när jag tog studenten för 9 år sedan, sedan om det bara var önskemål eller order vette tusan, öl och skumpa hade vi gott om på flaket.
Samtidigt skötte vi oss, skvätte inte ner folk utanför flaket och kastade heller inte burkar omkring oss. Ett beteende som inte verkar finnas här i Stockholm (med undantag, såklart).
av llesrof
SvenB skrev:Det där håller jag inte med om, åtminstone inte i Stockholm. Där blir man inte glad då det är studentdags, :twisted:
Samma här. Och det blir inte bättre av att varenda alternativ färdväg är uppgrävd.
Användarvisningsbild
av TreVolvos
För ett par år sedan hamnade jag bakom/bredvid en karavan med studentflak på Birger Jarlsgatan. Fick bilen totalt översköljd med öl :x
Luktade gammal fylla om bilen hela dagen, lagom roligt när jag skulle på kundbesök.
av BennyL
Lite ironi, men lite glad också...
I morse på väg till jobbet kommer jag fram till en korsning som har dels ett övergångsställe och lite framför det en cykelöverfart och på cykelvägen kommer en yngre tjej gående, helt radiostyrd, två händer på mobilen och helt inne i cybervärlden.
Jag ser ju vad som är på gång, hon går bara rätt ut på vägen framför mig på cykelbanan utan att för en millisekund släppa blicken från mobben...
Jag tutar till och då vaknar hon upp och blänger surt på mig. Jag pekar på ögonen för att markera att titta dig för och hon stannar till så jag "vevar ner" rutan och säger till henne att du lär ju titta innan du går rakt ut på en väg... "Skäll inte på mig direkt på morgonen..." svarar hon med en ledsen ton, så jag ler och säger "god morgon" och hon ler tillbaka...
Nästa lektion blir att få henne att välja övergångsstället istället... 8)
Användarvisningsbild
av grillchips
Haha! "Skäll inte på mig direkt på morgonen", ja livet är bra hårt ibland. :lol: :lol:
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 36
Färg på krom

Förtunning.

Kopplingspedal knarrar

Det är urtrampningslagret som är slut. K[…]

OBS Laddningsförfarandet kan upplevas olika b[…]