Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Daniel73 skrev:Fast v90 ska inte ersätta v70.
Det ska nästa generation v60 göra,
Såvitt jag vet blir det v60 classic my2017

V90 blir en ny storleksklass som är klart större än v70, bör väl närma sig audi a8 i storlek, eller bmw 6-serien
Snarare Mercedes E-klass än S-klass/A8. Hur du lyckas blanda in 6-serien förstår jag inte alls.
Nya V60 ska slåss med A4 och BMW 3-serie och kommer knappast att bli större än dagens V70/XC70
Nya Passat kom ju rätt nyligen. Först höga listpriser. Sen efter 2 månader får man 190 hk Alcantara/Skinn, 17", dragkrok, DSG/aut, LED, AWD för 333 000... så kommer det bli med V90 också...
Kanske, perhall. Titta på hur Audi a6 är specad för tjänstebil. Då är det verkligen naket. Proline + sportstolar och 18" brukar väl vara det man får i de populära paketen. Ingen exteriör S-line, fulltygklädsel, ingen navigation, ingen aut. bara fyrcylindrigt, ingen quattro. Så har det sett ut sen releasen 2011-2012 på nya modellen åtminstone.
Framåt slutet av livscykeln kanske man får lite lull men de har verkligen lyckats hålla den sjukt naken länge nu. Ändå köper folk :o
crumpets skrev:Kanske, perhall. Titta på hur Audi a6 är specad för tjänstebil. Då är det verkligen naket. Proline + sportstolar och 18" brukar väl vara det man får i de populära paketen. Ingen exteriör S-line, fulltygklädsel, ingen navigation, ingen aut. bara fyrcylindrigt, ingen quattro. Så har det sett ut sen releasen 2011-2012 på nya modellen åtminstone.
Framåt slutet av livscykeln kanske man får lite lull men de har verkligen lyckats hålla den sjukt naken länge nu. Ändå köper folk :o
Visst är det så. Sveriges tjänstebilsparkerningar är fulla av Premium Audi/BMW/Mercedsförare som står och slirar i snömodden med 2WD, halogenlyktor och snik-tygsäten medans Icke Premium, Volvo och Passat förarna drar iväg med AWD/4Motion, Lädersäten, Exenon och lullull. Först i slutet på modellerna har premuim tillverkarna släpp iväg lite lull i paketen. Vi får väl se var volvo väljer för väg nu....
Skulle inte förvåna mig om dom gör som tyskarna, Volvo vill ju efterlikna premium tyskarna.
Tur att jag hittade den här tråden innan jag gjorde allvar i att sälja min XC60 för att istället köpa en XC70 MY11 och framåt. Planerar nämligen att köpa hund, men då lyfter jag den hellre upp och ner i bagageluckan än att göra mig av med bilen, och köpa en XC70 (som blir extremt dyr med tanke på all utrustning jag vill ha... Även om den är begagnad!) bara för att ett halvår senare råka ut för en prisdump på enorma summor i och med att folk endast vill kika på nya V90.

Med tanke på att det i dagsläget finns en uppsjö av XC70 så lär ju priserna bli tämligen humana på begagnatmarknaden inom det kommande året. Eller vad tror ni...? Nu vet man ju aldrig säkert - men mellan tummen och pekfingret kanske?
av Mwi
Kan någon förklara problemet, för jag förstår inte tänket. När jag köper något så bygger mitt beslut på vad kostar det jag vill köpa vid köptillfället, inte vad det kostade igår, inte vad det kostar imorgon. Eller blir det en bättre affär om jag köper något idag och den blir dyrare imorgon, har jag tjänat pengar då, eller blir det istället en dålig affär om priset sjunker?
Själv bryr jag mig inte vad andra betalar, jag betalar vad jag tycker det är värt.
Skruffel skrev: Med tanke på att det i dagsläget finns en uppsjö av XC70 så lär ju priserna bli tämligen humana på begagnatmarknaden inom det kommande året. Eller vad tror ni...? Nu vet man ju aldrig säkert - men mellan tummen och pekfingret kanske?
Efter att ha kikat runt tycker jag att både XC70 o XC60 redan nu har rasat rejält i värde. Man kan köpa en begagnad för väldigt vettiga priser redan nu. Visst kan du hitta svindyra på annons också, både XC60 o XC70 men de blir ju inte sålda heller.
Mwi skrev:Kan någon förklara problemet, för jag förstår inte tänket.
En del köper bil och har samma bil i 15 år och då spelar det ju ingen roll om Volvo dumpar priset. Köpt är köpt

Andra byter bil oftare och har man då fått 100.000 i extra värdeminskning får man ju slå på det som extra på månadskostnaden under tiden man haft bilen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]