NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hooga
Tja

har haft min V50 1.8 -06 Bensinare lite mer än 6 månader och har uppleft ganska ofta att jag har problem med att starta den då måste jag ta och stänga va den och vänta max 5 sek innan jag kan starta den då händer det ibland att den startar med låga varvtal (ca 200 - 300), även ibland startrar den direkt med lågavarvtal, så måste jag trycka på gasen så kommer den igång igen.
Vad jag tycker så är vrider start motorn bra och låter inte som den måste kämpa.
Jag tycker den även går tungt när man ska exempel backa eller starta igång från ett stopp.
Hade den på en verkstad och han fick fram felet men datorn vissade inte några errors.

Har ni några ider vad det kan vara?
Hej!

Har tyvärr inte lösningen till ditt problem men kan dela med mig iaf.

Jag har också en V50 1.8 -07 bensin. Ägt den nu drygt ett år o jag har också upplevt att motorn inte startar enbart av att vrida nyckeln alla gånger. Märkte detta ganska tidigt o åkte o prata med bilhandlaren, tillsist så skulle de lämna in den till sin Toyota verkstad som sa att de vill inte kolla den, bättre att skicka den till Upplands motor som kan sina motorer bättre, så de fick göra felsökningen. När jag fick tillbaka bilen så sa de att de inte hade hittat något fel men att det är vanligt för v50 att man behöver trycka på gasen för att starta bilen. Lite surt, men men..
av hooga
Låste tråkigt att det är så!
Dok glömde jag lägga in när motorn är kall eller ny startard har den svårt att hålla tomgången den kan hoppa från 1000 till 100 varv samt att det käns som den rycker lite när man kör.
Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa […]

Injektorer

Tänkt lossgöra ventilkåpan fö[…]

Fick tillbaka hastighetsmätaren idag. Montera[…]

Trasig taklucka

Biltema har 3mm plexiglas. Skär ut lämpl[…]