- lör 23 maj 2015, 17:13
Fick på mina nya hjul i veckan, 18x8" med ET42 och med 225/40 däck.
Dock är väl ET lite i minsta laget med sina 42mm mot 52,5mm som är original.
45mm och mer verkar vara det optimala på en V50.
Detta har iallafall resulterat att åtminstone framhjulen hamnat rätt så långt ut! Se bifogade bilder.
Det är på det berömda håret att hjulen sticker utanför, om de faktiskt inte gör det!
Har planer på att sänka bilen med Eibach pro-kit som sänker 25mm och det kommer bli såhär:
(Hoppas grillchips här på forumet tycker det är OK att jag lånar hans bild! :lol: )

Några bilder på mina förutsättningar:

Vad tror ni? Ändras inte hjulvinklarna lite till min fördel när man sänker?
Dumt att mig att inte räkna mer på det innan beställning men slår man in registreringsnummer och får förslag på passande fälgar så "är det ju bara å handla" :???:
Dock är väl ET lite i minsta laget med sina 42mm mot 52,5mm som är original.
45mm och mer verkar vara det optimala på en V50.
Detta har iallafall resulterat att åtminstone framhjulen hamnat rätt så långt ut! Se bifogade bilder.
Det är på det berömda håret att hjulen sticker utanför, om de faktiskt inte gör det!
Har planer på att sänka bilen med Eibach pro-kit som sänker 25mm och det kommer bli såhär:
(Hoppas grillchips här på forumet tycker det är OK att jag lånar hans bild! :lol: )

Några bilder på mina förutsättningar:

Vad tror ni? Ändras inte hjulvinklarna lite till min fördel när man sänker?
Dumt att mig att inte räkna mer på det innan beställning men slår man in registreringsnummer och får förslag på passande fälgar så "är det ju bara å handla" :???: