- tis 19 maj 2015, 13:38
Jag brukar inte ha problem när jag ska på från Solna.. kanske för att jag rätt snabbt gör mina två filbyten för att komma in i rätt fil?
DonNicce skrev: Mitt problem är att jag ofta kör på Råsundavägen och ansluter E4:an vid Solnaavfarten. För att komma ut på E4, eller ner i Norra Länken, måste jag byta fil ut till E4-filerna. Problemet är att rätt många tutar ilsket eller skyndar att stänga igen de få luckor som finns och tvingar ned trafikanter in i city istället.Precis efter man kört förbi Solnapåfarten ser jag oftast till att lämna lucka så att de som ska in i vänsterfilerna från påfarten kan komma över utan att stå stilla i mitt och högerfil. Om de som kommer därifrån däremot inte gör minsta ansträngning till att försöka lägga sig i rätt fil för fortsatt färd på Essingeleden blir jag ibland lite irriterad.. Men mest är det de som tar högerspåret hela vägen från Järva krog och sen ska trycka sig in de sista 10 metrarna innan det blir heldraget som irriterar mig. De gör så att trafikstockningen blir ännu värre då inbromsningar snabbt färdas bakåt och amplifieras.
Jag förstår inte vad dessa självpåtagna trafikpoliser vill att man ska göra - ska jag ställa mig i köerna norrut och vända uppe vid Kista? Varför mobbas trafikanter som kommer från Solna? Lite mer ödmjukhet i trafiken hade inte skadat.
Jag brukar inte ha problem när jag ska på från Solna.. kanske för att jag rätt snabbt gör mina två filbyten för att komma in i rätt fil?
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13