Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Urkel
Urkel skrev:
Volvordesign89 skrev:
Urkel skrev:Ja ni får ju bilen i sommar i allafall. Jag beställde 20/4, V60 Ocean Race, och det var inte mycket lull lull på den. Det enda som kanske sticker ut är att det är nya T4:an i den. Men hallå, leverens v. 36, 18 veckors väntetid. Behöver jag tillägga att man kokar inombords...
Fy fan, skulle jag också bli tokig, knappt så man klarar 5 veckor... Det måste väl ha med motor valet att göra, nämde aldrig säljaren något preliminärt leverans datum/vecka?
Nja, han nämnde att det kunde bli efter sommaren pga semester, men jag trodde ju inte att det skulle bli in i september.
Hmm...och idag sjönk leverenstiden från 15 veckor. till 6 veckor....skumt. Dock en trevlig överraskning. Någon annan som varit med om nått sånt?
av ef98dpa
Min V60 D5 TE Summum BE blev registrerad i minvolvo den 14:e(beställd av handlaren den 12:e), planerad leverans v28.
Bilagor
Studio_20150515_220908.png
Studio_20150515_220908.png (1.26 MiB) Visad 612 gånger
av Urkel
ef98dpa skrev:Min V60 D5 TE Summum BE blev registrerad i minvolvo den 14:e(beställd av handlaren den 12:e), planerad leverans v28.
Ja du ser, härligt. Möjligt att mer personal har ordnat upp det med leverenstiderna. Det har ju varit långa leverenstider ett bra tag nu, och såna aspekter skrämmer ju bort ev. köpare.
av ef98dpa
Urkel skrev:
ef98dpa skrev:Min V60 D5 TE Summum BE blev registrerad i minvolvo den 14:e(beställd av handlaren den 12:e), planerad leverans v28.
Ja du ser, härligt. Möjligt att mer personal har ordnat upp det med leverenstiderna. Det har ju varit långa leverenstider ett bra tag nu, och såna aspekter skrämmer ju bort ev. köpare.
Ja, mycket trevligt, dock hoppas jag på ytterligare en vecka tidigare så att handlaren hinner förbereda bilen till min semester.

Ytterligare en sak som påverkar lite är att förmånsvärdena för MY16 drar ut på tiden, så många som köper genom jobbet håller nog på beställningen av den anledningen.

Nu ska bara gammelbilen krängas...
Användarvisningsbild
av Snickaren87
ef98dpa skrev:
Urkel skrev:
Ja, mycket trevligt, dock hoppas jag på ytterligare en vecka tidigare så att handlaren hinner förbereda bilen till min semester.

Ytterligare en sak som påverkar lite är att förmånsvärdena för MY16 drar ut på tiden, så många som köper genom jobbet håller nog på beställningen av den anledningen.

Nu ska bara gammelbilen krängas...
Förmånsvärdet på MY16 skall vara lika som MY15 enligt min ÅF. Någon som vet något annat?
av ef98dpa
Snickaren87 skrev: Förmånsvärdet på MY16 skall vara lika som MY15 enligt min ÅF. Någon som vet något annat?
Enligt Leaseplan har Skatteverket problem pga fmv ska skilja mellan D5 och D6, D6 blir som förra året, men D5?
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Jens040 skrev:Beställde en S60 T5 MY16 idag, leveranstid ca 12-14 veckor...arghhhh!
fin bil sen när du väl får den :)
  • 1
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 203
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]