Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ewing
s70, 2.5t, 1999. Verkstaden har konstaterat att två tändspolar är defekta och måste bytas, kostnad 95€/styck. Kan man sätta dit ett par begagnade från skroten eller ska man alltid satsa på nytt när det gäller tändspolar? Går det att blanda nya och gamla tändspolar? Bilen står på Mallis, när jag kommer hem till Kalmar så ska jag köpa på mig ett gäng och ta med tillbaka, antar att de övriga 3 kommer att ge sig snart...? Måste jag ha specifika tändspolar för turbo-modellen eller går det med samma tändspolar som till 2.0 liters motorn, tex?

Mvh Mattias
av ThunderAce
läs av nummer som står på spolen så köper du på bildelsbasen sen, enklast
kolla på bilden om motorkoden stämmer med din så ser du artikelnummer i listan på tändspole
Bilagor
tändspole.jpg
tändspole.jpg (215.64 KiB) Visad 709 gånger
Användarvisningsbild
av Ewing
Hej, köpte ett par nya spolar, till cylinder 1 och 5. MEN...efter 10 minuters körning så...just det, så börjar den rycka igen! Denna gång cylinder 2 & 4. Har jag bara en attans otur eller vad, ngn som har ngt tips?
Användarvisningsbild
av Ewing
Ja, de va trasiga också, haha.... Jaja. Kan man blanda nya med begagnade eller måste man köpa nytt? Kostar ju en slant nya.
av SubMarine
Verkar ju konstigt att alla spolar skulle ge med sig samtidigt. Är motor/motorstyrning orginal eller trimmad?
Användarvisningsbild
av Ewing
Hej! Slutade med att jag bytte ut samtliga spolar, 5 nya alltså, nu äntligen verkar den gå normalt igen, hurra! :)
(Nä, bilen är inte trimmad, allt är original).

Har fått tag i en stötfångare bak[…]

Hej! Funderar på att skaffa en ny sats till […]

Nordic Plus vs Ultra

Torkarblad med integrerad spolning får du i […]

Problem med värmen på 740

Problemet löst. Verkstaden missade att juster[…]