Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SurfarHy
corgi skrev:Beställd 23/1. Ocean Race D4 AWD
Ser att vi ligger i samma leveranslucka. Har säljaren kontaktat dig ännu? Vår blir levererad till Bra Bil Stig center GÖteborg.
Kommer bli bästa julklappen på länge!
ImageUploadedByTapatalk1431120167.242139.jpg
ImageUploadedByTapatalk1431120167.242139.jpg (139.1 KiB) Visad 824 gånger
Användarvisningsbild
av sura56
Volvordesign89 skrev: Det som kan påverka leveransdatum är alltså produktionsproblem eller materialbrist och om du frågar din ÅF innan du beställer om leveransdatum så borde dem kunna ge dig ett preliminärt besked, jag fick ett prelimnärt och det har hittills stämt bra mot MinVolvo. Fördelaktligen är att V60 byggs i Torslanda och nu i veckan så började man jobba ett tredje skift för att möta efterfrågan på nya XC90 som också byggs där och det borde väl gynna alla produktionslinjer och inte bara XC90-linjen.
Det finns bara en produktionslinje i Torslanda, alla modeller byggs på samma lina
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
sura56 skrev:
Volvordesign89 skrev: Det som kan påverka leveransdatum är alltså produktionsproblem eller materialbrist och om du frågar din ÅF innan du beställer om leveransdatum så borde dem kunna ge dig ett preliminärt besked, jag fick ett prelimnärt och det har hittills stämt bra mot MinVolvo. Fördelaktligen är att V60 byggs i Torslanda och nu i veckan så började man jobba ett tredje skift för att möta efterfrågan på nya XC90 som också byggs där och det borde väl gynna alla produktionslinjer och inte bara XC90-linjen.
Det finns bara en produktionslinje i Torslanda, alla modeller byggs på samma lina
Bra, då har vi rätt ut det dilemmat!
Användarvisningsbild
av fjohan82
Vid beställning i helgen skiljer det "bara" 1½ månad på leverans av XC60 och XC90, den sista har dock fått stå i skottgluggen för långa leveranser... 8)
av alfjesus
Hej! Ny här på forumet med anledningen att jag den 30:e april tog beslutet att lämna Audi och beställa en XC60 D4 AWD BE PRO Summum. Men som vanligt när man beställt något vill man ju ha det igår :) ... När min order äntligen registrerats på minvolvo där jag kunde följa min order stod det preliminär leverans v28. Bra tänkte jag... men några dagar senare kunde jag inte låta bli att lägga till Inscription-paktet + Four-C aktivt chassi. Orderändringen bekräftades i fredags 8/5 och detta uppdaterades på minvolvo också. Men i lördags när jag loggade in på minvolvo höll jag på att sätta kaffet i halsen... Uppdaterad leveranstid till v37!!!! :-(O) Detta är ju i början av september!!

Min fråga... Hur är det med leveranstiden?... ändras den hela tiden på minvolvo? Eller är det kört för mig nu? Bilen kommer förmodligen inte förrän i september?
Användarvisningsbild
av LazerHawke
alfjesus skrev:Hej! Ny här på forumet med anledningen att jag den 30:e april tog beslutet att lämna Audi och beställa en XC60 D4 AWD BE PRO Summum. Men som vanligt när man beställt något vill man ju ha det igår :) ... När min order äntligen registrerats på minvolvo där jag kunde följa min order stod det preliminär leverans v28. Bra tänkte jag... men några dagar senare kunde jag inte låta bli att lägga till Inscription-paktet + Four-C aktivt chassi. Orderändringen bekräftades i fredags 8/5 och detta uppdaterades på minvolvo också. Men i lördags när jag loggade in på minvolvo höll jag på att sätta kaffet i halsen... Uppdaterad leveranstid till v37!!!! :-(O) Detta är ju i början av september!!

Min fråga... Hur är det med leveranstiden?... ändras den hela tiden på minvolvo? Eller är det kört för mig nu? Bilen kommer förmodligen inte förrän i september?
har du lite tur kan den bli klar tidigare allt kan hända :)
av s6025t
alfjesus skrev:Hej! Ny här på forumet med anledningen att jag den 30:e april tog beslutet att lämna Audi och beställa en XC60 D4 AWD BE PRO Summum. Men som vanligt när man beställt något vill man ju ha det igår :) ... När min order äntligen registrerats på minvolvo där jag kunde följa min order stod det preliminär leverans v28. Bra tänkte jag... men några dagar senare kunde jag inte låta bli att lägga till Inscription-paktet + Four-C aktivt chassi. Orderändringen bekräftades i fredags 8/5 och detta uppdaterades på minvolvo också. Men i lördags när jag loggade in på minvolvo höll jag på att sätta kaffet i halsen... Uppdaterad leveranstid till v37!!!! :-(O) Detta är ju i början av september!!

Anledningen till att leveranstiden ökat ligger nog i att du valt till inscriptionpaketet där ingår Avior fälgar det är flera här som fått leveransförsening p.g.a dessa fälgar läs sidan 57 i denna tråd b.la
Användarvisningsbild
av spaceuser
s6025t skrev:

Anledningen till att leveranstiden ökat ligger nog i att du valt till inscriptionpaketet där ingår Avior fälgar det är flera här som fått leveransförsening p.g.a dessa fälgar läs sidan 57 i denna tråd b.la
Jag beställde min XC60 D4 AWD Summum BE för snart tre veckor sedan och redan då sa säljaren att det varit så stor åtgång på Avior 20" att dessa tagit slut i lager. Eftersom jag för egen del också ville ha dessa fälgar men inte ville vänta till augusti för leveransen, så valde jag Titania 20" istället. Nu har jag vant mig vid detta och tycker valet av Titania var allt bättre till den färg som jag valt, Seashell Beige Metallic.
av Urkel
Volvordesign89 skrev:
Urkel skrev:Ja ni får ju bilen i sommar i allafall. Jag beställde 20/4, V60 Ocean Race, och det var inte mycket lull lull på den. Det enda som kanske sticker ut är att det är nya T4:an i den. Men hallå, leverens v. 36, 18 veckors väntetid. Behöver jag tillägga att man kokar inombords...
Fy fan, skulle jag också bli tokig, knappt så man klarar 5 veckor... Det måste väl ha med motor valet att göra, nämde aldrig säljaren något preliminärt leverans datum/vecka?
Nja, han nämnde att det kunde bli efter sommaren pga semester, men jag trodde ju inte att det skulle bli in i september.
av corgi
SurfarHy skrev:
corgi skrev:Beställd 23/1. Ocean Race D4 AWD
Ser att vi ligger i samma leveranslucka. Har säljaren kontaktat dig ännu? Vår blir levererad till Bra Bil Stig center GÖteborg.
Kommer bli bästa julklappen på länge!
ImageUploadedByTapatalk1431120167.242139.jpg
Samtalet kom idag, torsdag 21/5 är du välkommen att hämta din bil. :D
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 203
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]