...

Moderator: Moderatorer

Steffe3 skrev:Dessa förbenade självmordsraketer som kör omkring med helljus och gör idiotomkörningar >_>
Enkelt, blända tillbaka som jag gör, det var dock roligare på förra bilen då jag hade extraljus :)
Användarvisningsbild
av Steffe3
Micce1980 skrev:
Steffe3 skrev:Dessa förbenade självmordsraketer som kör omkring med helljus och gör idiotomkörningar >_>
Enkelt, blända tillbaka som jag gör, det var dock roligare på förra bilen då jag hade extraljus :)
Tyvärr var han bakom oss, men lite blinkningar fick han efteråt åtminstone >_>

Jobbar på det där med extraljus, har 3st 80W LED att montera, får ta tag i det när man har lite ledig tid över ^^
av BennyL
Tja, vad säger man... Volvo är ju så säker vettu så att fräsa fram genom regnet på motorvägen i 130 är ju inga problem... Släpkärran? Hänger bakom världens bästa bil, joråsatt...

Inte imponerad! Blev omkörd av en V70 igår på E4:an mellan Gävle och Uppsala, jag körde 125 och han kom ikapp ganska fort och sedan förbi och vidare. Han, jepp, det var en HAN, körde typ 130-135 med en liten släpkärra som gick som en klockpendel bakom bilen, Hmmm.
Det är situationer som denna man önskar se farbror blå, 50-55 över borde svida en del...

Nu har jag gnällt av mig för idag! Krama varandra i trafiken!! :D
Användarvisningsbild
av joel80
Det är i sånna lägen jag rätt ofta ringer polisen... dom blir alltid glada över att man hör av sig om sånt.
50km/h för fort.. då får man agera "gnällfarbror" tycker jag.. speciellt om det inte ser så säkert ut och släpet skuttar och far.
:D
Användarvisningsbild
av Mabuse
Häromdagen fick jag se ett dubbel-fel på motorvägen genom Örebro.

Det började med att jag kom ikapp ett långtradartåg på tre långtradare som låg runt en halvsekund bakom varandra. Rent idiotiskt att ligga så nära varandra speciellt när man åker genom ett område med väldigt många avfarter.
Efter mig kom en lastbil/långtradare ifatt tåget, och påbörjade en omkörning med en hastighetsskillnad på 1eller 2km/h.
Jag höll koll på omkörningen i backspegeln, och den tog minst sex kilometer! (Jag dubbelkollade sträckan i Google maps)
Aldrig under den tiden gick lastbilen in i högerfilen för att släppa fram bakomvarande snabbare trafik (hur kunde han? Det fanns ju inte utrymme för mer än en Hyundai Atos mellan lastbilarna i lastbilståget)
Från avfarten efter Eurostop i södergående riktning hela vägen bort till andra avfarten mot E18/Karlstad.

Hur jävla stort hål i huvet får man ha innan man blir av mer körkortet?
Användarvisningsbild
av sthlm
Ny vecka nya problem.. Första fredagsölen öppnad och dags att gnälla av sig lite :twisted:

Har man preppat flingpaketen med körkort eller lottade man ut 10.000 st ovillkorat via postkodlotteriet?
Nog för att köerna nu emot sommaren växer då många pendlar från sommarställen fram till semestern och att det ökar irritationen hos folk.
Men nu slås det fan rekord i dummheter varje dag nu!
Blinkersspaken verkar liksom blommorna på träden vissna och ramla nu på försommaren. Långt värre än vanligt.
Tre grova rödljuskörningar igår och en prejning när jag åkte med far min till läkaren.
Backa i rondell i rusningstrafik, vad sägs om den! I rondellen vid Gullmarsplan dessutom..huh
Tre nya smaskiga dörruppslag på en vecka som jag tyvärr inte hittat förövarna till. Järnrör finns under sätet med ert namn på så skall jag banka in budskapet i skallen på er.
Snorisarna är virrigare än vanligt med näsan i mobilen och hjärnan lämnad hemma. Kan bero på att det snart är sommarlov eller så har dom smygtankat folkisar i parken.
Mopeder som kryssar mellan bilarna för att ställa sig längst fram vid rödlyset och sen visar sig gå max 35...

/Slutgnällt för idag och glöm inte krama varandra i trafiken.
Användarvisningsbild
av joel80
Backa i rondell känns lite extra hål i huvudet.. varför inte bara ta ett extra varv!?
  • 1
  • 280
  • 281
  • 282
  • 283
  • 284
  • 553
Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft

Är det sån här du menar? https://[…]

Sedan börjar den "bluddra" och k[…]