Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nadderf
ErikXC60 skrev:Jag har tanke om att det tar 2 v att leverera den. Det kan vara att de väntar in fler bilar som ska till samma ställe eller närheten. Det kan även stå i kö för att testas eftersom de bygger 54 bilar per dag. Det här vara bara en tanke :lol: :roll:
Ja fast bilen var byggd och testad 2 veckor innan enligt minvolvo. Så inne på fjärde leveransveckan, känns som väldigt långa tider.
av svedan
Petzzon skrev:
svedan skrev:
volvoofc skrev:Skulle bara checka MinVolvo-sidan innan jag skulle sova (standard vid det här laget) och ser att bilen ÄNTLIGEN blivit kölagd! Det står inte längre "planerar produktionsstart". Känns som ett litet steg framåt! Bilen beställdes 16 februari. Fick då leveranstiden 8-9 veckor. Det verkar ju inte hållas med tanke på att det redan gått över 5 veckor och det står 13 veckor kvar. Leveranstiden på en 2016 xc60 ligger alltså på början av Juli för tillfället. Känns väldigt långt fram...
Beställde 17 mars
xc60 OC awd med alla paket
Leveransstatus 2015-03-26
3452 före i kö tills bil byggs i Gent
12 veckor till leverans
(beräknad v.25)
Vi beställde vår XC60 D4 ORE den 9/2, just nu visar det på leverans v.30, känns inte rättvist. Förstår inte varför vår blir så sen.
Har ni backkamera i era specar?
yes, jag har backkamera. Har du någon annan konstig detalj i din spec? Jag har det mesta. Kan det bero på att min ÅF har lite "bokade" kötider eller??? Min köpt av Bilia.
Användarvisningsbild
av mikeman
snejkaj skrev:Nu är den äntligen byggd! Nära nu :)
Trevligt, trevligt. Är det årsmodell 2015? (Ursäkta om du skrivit det i tråden tidigare)
av snejkaj
mikeman skrev:
snejkaj skrev:Nu är den äntligen byggd! Nära nu :)
Trevligt, trevligt. Är det årsmodell 2015? (Ursäkta om du skrivit det i tråden tidigare)
Japp det är en av dom sista. En Ocean Race BE, Driver support, lastpaket och VOC
Användarvisningsbild
av C.W.
volvo2.png
byggd. väntar på leverans
volvo2.png (189.85 KiB) Visad 514 gånger
Det byggs ganska snabbt ändå.
Kollade före påsk och då stod den som Orderlagt med ca. 2500 bilar före i kö
av marwi
En fråga.
När jag tittade för en vecka sedan var det 6630 bilar i kö före min, och det skulle ta 12 veckor. Nu, en vecka senare är det 6632 bilar i kö (igår var det 6645). Leveransveckan är fortfarande samma, det är alltså bara 11 veckor kvar nu. Under veckan som gått har antalet bilar i kö före min varierat lite upp och ner. Varför? Jag vill ju bara se antalet bilar före min stadigt minska. Det känns som "någon" tränger sig i kön...

/En som väntar på sin bil
Användarvisningsbild
av mikeman
Vad är chansen att vi har exakt lika många bilar framför oss i kön?! Det är en sjukt generell siffra det där, men den rör på sig åtminstone så det känns som att det går framåt. :)
leverans3.PNG
leverans3.PNG (280.39 KiB) Visad 464 gånger
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 203
Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]