- sön 29 mar 2015, 11:39
På min bil (lastbil) så kommer bränslekostnaden på ett år öka med ca 65k,rätt mycke då priserna redan är pressad inom branschen
Moderator: Moderatorer
StefanN skrev:Droopy skrev:Det har gnällt om bränslepriserna i alla tider, jag kan bara konstatera att bensinen är billigare idag än för 25år sedan......Nej, 1990 kostade bensinen i dagens penningvärde exakt 10:-
xerent skrev:Allt man köper (typ mat, kläder...) blir ju dyrare. Allt ska ju transporteras på något sätt.Kläder och mat har ju ochså bara blivit billigare de senaste 15åren el nåt sådant.
Severin skrev:På min bil (lastbil) så kommer bränslekostnaden på ett år öka med ca 65k,rätt mycke då priserna redan är pressad inom branschenAtt priserna inom branshen är pressade tror jag mer beror på en skev konkurrernssituation där fusk med körtider, hur länge man får vistas i landet med utländsk bil, osäkra fordon utan underhåll samt lågavlönad arbetskraft ställer till det för seriösa aktörer som följer lagen.
joel80 skrev:Spelar ju ingen roll vad det beror på de 65 000kr i fördyrade bränslekostnader måste han ju få in oavsett eller?Severin skrev:På min bil (lastbil) så kommer bränslekostnaden på ett år öka med ca 65k,rätt mycke då priserna redan är pressad inom branschenAtt priserna inom branshen är pressade tror jag mer beror på en skev konkurrernssituation där fusk med körtider, hur länge man får vistas i landet med utländsk bil, osäkra fordon utan underhåll samt lågavlönad arbetskraft ställer till det för seriösa aktörer som följer lagen.
Men det är kanske en helt annan tråd.. :)
Severin skrev:På min bil (lastbil) så kommer bränslekostnaden på ett år öka med ca 65k,rätt mycke då priserna redan är pressad inom branschen
xerent skrev:Allt man köper (typ mat, kläder...) blir ju dyrare. Allt ska ju transporteras på något sätt.
Severin skrev:Fast åkerierna måste ju ändå få in den extra kostnaden som detta ger vilket blir dyrare transporter vid nästa upphandling som i sin tur tas ut av oss privatpersoner till slut
På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]