Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cycler
Tja... som rubrik...pris? Delar? jobb? Går det att göra själv? Vilka icke uppenbara verktyg behövs?

Är det lönt?

/C
Användarvisningsbild
av greeeken
cycler skrev:Tja... som rubrik...pris? Delar? jobb? Går det att göra själv? Vilka icke uppenbara verktyg behövs?

Är det lönt?

/C
Bilen förlorar ivärde
Frågan är om det går att besikta
av Qualia
Tror att det blir ganska jobbigt. mkt jäkla med jobb osv.. allt går ju, frågan är om man ville lägga ut så mkt med tid. Tid är ju lika med cash,

Dock måste jag säga att jäkligt skönt med solglas tackluka när nu sommar på G.
av grabb85
cycler skrev:Tja... som rubrik...pris? Delar? jobb? Går det att göra själv? Vilka icke uppenbara verktyg behövs?

Är det lönt?

/C
Går går nog alltid men frågan är om det finns någon vanlig människa som gjort detta på sin volvo? eftersom att det är två helt olika takplåtar på bilar med eller utan taklucka så finns det ju inte direkt något markerat att här ska du skära ut eller nåt utan det är nog väldigt, väldigt svårt att få till en sån sak och lyckas man med hålet så har man nog rosten som kommer ikapp en istället så det är nog inget man ska ge sig på om man har en nyare bil iallafall.
av Y.F
Webasto säljer takluckor för eftermontage, så visst går det att göra.
cycler skrev:Är det lönt?
Din plånbok, ditt beslut.
av Frigge
Bara för att Webasto säljer dom betyder ju inte det att dom går att eftermontera på alla bilar :roll:
av Qualia
Tror nog det blir för mkt joob..
Bättre att sälja sen köpa en med soltaklucka ju :P. Då spar man ju tid och problem..
av Predator666
Det går att göra ingen tvekan om det. Frågan är om du är villig att ta alla downsides med projektet.
Om du inte låter pimp my ride grabbarna göra det så hade jag nog inte rekomenderat det.
Satte in en manuell taklucka på min Peugeot 205 och det gör jag aldrig om igen.
Inte nog med att den blev näst intill osäljbar så läkte det en massa vatten samt blev en hel del snygga bubblor i lacken runt lucka med tiden.
Visst det hade nog kanske kunnat göras bättre än vad jag gjorde det men det hade kostat en hel del.
Alltså..... jag hade inte rekomenderat det.
av JK24T
Varför lucka !?!
Har haft en bil med lucka, en Audi, aldrig mer... bara buller och elände samt lägre innertakshöjd. Du har väl ECC ?

Om det nu inte bara är för känslan att ha öppet....

- Johan
av rob.nilsson
AC eller ECC är ju numera (nästan) standard......solluckan är ju grädden på moset.

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]