Moderator: Moderatorer

TreVolvos: Om frugan har godkänt så får man ju vara nöjd, helt klart! Synd att sommarpuckarna inte var på bara! ;)
Användarvisningsbild
av SvenB
TreVolvos skrev: Hmm, får kanske leta upp en Classic i "rätt" färg nu :D
Vad har du för färg då, om den är "fel"?
SvenB skrev:
Titanium Grå Metallic.
Inte sagt att den är fel. Frun (och jag) tyckte dock den blåa som grillchips har var riktigt snygg. Lite mera sting än grått om man säger så ;-//
Vi hittade bara ingen i bättre skick än den gråa när det var dags att byta bil så vi slog till trots att den var grå :)
jimlindeborg skrev:Skulle åka och vaxa mina sommarfälgar hos farsan och hade turen att ham hade högtryckstvätten framme så bilen fick en en tvätt :) Bilden är dock tagen innan tvätt ;)

Bild

Hittade även denna lilla otrevliga sak i ett av sommarhjulen så blir att svänga förbi en däckverkstad imorgon och få det fixat :)

Bild
Men hallå! Det är bilen du ska skruva på, inte däcken! :D
Monterat den nya strömställaren i bilen. Hade dessutom glömt att jag tvättat bilen så jag blev mäkta överraskad när jag kom ner till garaget.
Inga speglar idag (Schenker, inte förvånad...) men monterade ändå strömställaren som sagt för att se så allting lirade, hissar, speglar, fönsterlås osv. Strömställaren kom från en S40N så den borde ju ha lirat felfritt men man kan aldrig vara för säker. Skönt med 5min jobb på bilen ibland istället för timmar, svordomar, huvudvärk, skärsår och inte ett resultat i sikte. :D
TreVolvos skrev:
SvenB skrev:
Titanium Grå Metallic.
Inte sagt att den är fel. Frun (och jag) tyckte dock den blåa som grillchips har var riktigt snygg. Lite mera sting än grått om man säger så ;-//
Vi hittade bara ingen i bättre skick än den gråa när det var dags att byta bil så vi slog till trots att den var grå :)
Tona rutorna och kasta på en vinge så får du liv även i en Titanium-bil :-)-)
Jag har idag varit och beställt 4 sommardäck. För den som undrar blev det vredestein Ultrack Cento 205/55-16 tror jag dom heter, dom var vist förvånansvärt tysta bara 67 Decibel :D . Hatar däck som låter som bara den så man knappt kan tänka när man kör :evil:
DayDreamer skrev:Jag har idag varit och beställt 4 sommardäck. För den som undrar blev det vredestein Ultrack Cento 205/55-16 tror jag dom heter, dom var vist förvånansvärt tysta bara 67 Decibel :D . Hatar däck som låter som bara den så man knappt kan tänka när man kör :evil:
Enligt EU-märkningen? Den gäller väl för centraleuropeisk asfalt, när du kör ut på en svensk väg så låter det för jävligt hur du än gör. :-)-)
Hoppas jag inte förstörde din dag nu :D
  • 1
  • 311
  • 312
  • 313
  • 314
  • 315
  • 1912

..så det blir lite larvigt att häv[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Ny generator och nu fungerar det. Tack för hj[…]

Lambdalampan lyser