NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eo22ec
Hej,

Jag har en V50 2.0d -07 som är väldigt trött. Har fått ut följande felkoder och försökt googla på dem, men inte lyckats hitta något bra.
ECM Siemens DW10 - Engine control module, DW10
0x2263 - Turbo control Faulty signal
0x0299 - Turbo control Pressure too low
Är det någon som på rak arm kan säga vad som är problemet eller har råkat ut för något liknande förut?
Stort tack för hjälpen!
av chraist
eo22ec skrev:Hej,

Jag har en V50 2.0d -07 som är väldigt trött. Har fått ut följande felkoder och försökt googla på dem, men inte lyckats hitta något bra.
ECM Siemens DW10 - Engine control module, DW10
0x2263 - Turbo control Faulty signal
0x0299 - Turbo control Pressure too low
Är det någon som på rak arm kan säga vad som är problemet eller har råkat ut för något liknande förut?
Stort tack för hjälpen!
Rent spontant låter det som turbon när man läser felkoderna. Nu gissar jag och vet ej säkert.

Källor; http://www.dtcsearch.com/P2263/

http://www.dtcsearch.com/P0299/
av eo22ec
Tack för svaret. Känner mig lite dum nu när jag inte ens lyckades googla på rätt kod :D :oops: . Det löste sig efter lite letande i motorrummet, visade sig vara en vakumslang som lossnat, se det här inlägget av vedeldad och de efter av Fokuserad. Nu går bilen som ett skott igen (nåja...).
av chraist
eo22ec skrev:Tack för svaret. Känner mig lite dum nu när jag inte ens lyckades googla på rätt kod :D :oops: . Det löste sig efter lite letande i motorrummet, visade sig vara en vakumslang som lossnat, se det här inlägget av vedeldad och de efter av Fokuserad. Nu går bilen som ett skott igen (nåja...).
Skönt att det löste sig och ingen dyr historia Bild

Det är för dåligt, men hoppas att […]

IMG_1765.jpeg IMG_1779.jpeg IMG_1766.jpeg I[…]

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]