Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JSVARD
Tack, tack.. såg nu att dom tagit bort D5:an från siten också, eller iaf där man kan leka ihop en egen spec.

Är jag dum i knoppen om jag köper en bil som verkligen är påväg bort? ?:-/ Hur blir andrahandsvärdet på den om 3 år?

Gggg, kunde det inte vara lite lättare att bestämma sig när man nu ska kasta bort en kvarts miljon. :roll:

.
av ljungström
JSVARD skrev:Tack, tack.. såg nu att dom tagit bort D5:an från siten också, eller iaf där man kan leka ihop en egen spec.

Är jag dum i knoppen om jag köper en bil som verkligen är påväg bort? ?:-/ Hur blir andrahandsvärdet på den om 3 år?

Gggg, kunde det inte vara lite lättare att bestämma sig när man nu ska kasta bort en kvarts miljon. :roll:

.
V70 Classic -00 & framförallt 940 Classic har ju haft ett bra andrahandsvärde så det är nog ingen större fara.
av Noodles
JSVARD skrev:Tack, tack.. såg nu att dom tagit bort D5:an från siten också, eller iaf där man kan leka ihop en egen spec.

.
Man är väl alltid lite dum i knoppen om man köper en ny bil, OM man ser till de ekonomiska..
Men man lär väl se till nöjet/glädjen också! :)

Lycka till med ditt val!
av McDonald
Mr H skrev:
Inte sedan 240-tiden har Volvo byggt bilar på spekulation. Allt är kundbeställt som byggs!
Kunden kan vara en enskild person (vanligast här i landet) eller en återförsäljare (i USA är det uteslutande så).
Tvärtom.... för närvarande i vår körs 9 extra övertidshelger (och ett antal i vinras/höst) i Torslanda enbart för att köra upp och buffra lagervagnar. Lagret att just nu det största någonsin i volvos historia. Lagret är tänkt att användas när produktionen i torslanda (v20) slår över till nya V70. Då räknar man med så mycket störningar i ett antal veckor/månader och då använder man lagret för att skicka till kund.
Lagervagnarna är då sådana specade bilar som försäljarna räknar med att kunna sälja. Bilar med andra specar än lagervagnarna tillverkas precis som vanligt med den lägre takten i fabriken. Det gäller att räkna ut som sagt vilken spec lagervagnarna bör ha för att få det att funka.
Dessutom backar Gent upp med v70 med andra specar fram till vecka 43 när de lägger ner sin v70n-produktion.
Och så här har det faktiskt alltid funkat sedan 240-tiden :wink: vid modellomställningar i fabrikerna.

M
av JSVARD
Kul att få inblick i produktionen.

Nu är iaf vår V70:a beställd! (D)
2 - 6 Veckor... spännande detta...

.

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Volvo 945 STARTAR EJ