- mån 23 feb 2015, 13:30
Står jag med en produkt och har ett alternativ som är jämnförbart på alla parameter som bränsleförbrukning, kvalitet, utrustning, säkerhet osv. .... men där det skiljer 2 sek från 0-100 kmh då vill jag fundera på alternativet.
Poängen är att - ja det kan vara att Volvo är en glidarebil - men om volvo ska nå sina försäljningsmål och öka marknadsandel ska de ha tag i kunder som skiter i Volvos historie och svenska kvaliteter - eller man kan säga: de är vana med tysk kvalitet och liknande. Och där finns bara kvar förbrukningssiffror, prestanda, premiumkänsla, kvalitet och såklart pris.
JanneP77 skrev:Personligen känns ett resonemang kring 0-100 km/h på den här typen av bil lite....konstig?Ja hållar absolut med. Men 0-100 kmh är ju det som finns på spec för alla bilar - så det är ju enbart en parameter som man kan jämnföra med och som trots allt säger en del om bilens drivlina osv.
Det var många år sedan jag stod vid rödljusen och skulle "rasta" någon yngling i en GTI-bil och jag lär inte göra det med min beställda XC70 D5 AWD heller (trots Polestar)... Men man ska väl aldrig säga aldrig. ;-//
Vad som är mer intressant är körbarheten! Ex. accelerationen 70-110 km/h vilket är mer intressant när man ska köra om.
Hur är D5:an då? Jämfört med VEA?
Står jag med en produkt och har ett alternativ som är jämnförbart på alla parameter som bränsleförbrukning, kvalitet, utrustning, säkerhet osv. .... men där det skiljer 2 sek från 0-100 kmh då vill jag fundera på alternativet.
Poängen är att - ja det kan vara att Volvo är en glidarebil - men om volvo ska nå sina försäljningsmål och öka marknadsandel ska de ha tag i kunder som skiter i Volvos historie och svenska kvaliteter - eller man kan säga: de är vana med tysk kvalitet och liknande. Och där finns bara kvar förbrukningssiffror, prestanda, premiumkänsla, kvalitet och såklart pris.

- By MrS60II