- mån 16 feb 2015, 20:59
#949627
Hej!
Körde min V50 2.0D påväg hem från jobbet och tyckte det blåste kallt i kupén. Såg att tempmätaren gick från botten till 90 grader på en sekund efter 5km körning. Stannade och hoppade ut och upptäckte att glykolbyttan var tom.
Jahapp, mitt i natten körde jag vidare hem 5 km till, stirrandes på tempmätaren...
Låg i temp hela tiden utom sista kilometern, då började den stiga ytterligare men sjönk till rätt temp direkt.
Dagen efter hittade jag ett hål en slang innan värmepaketet som jag fixade. Fyllde i 4,5 liter glykol av 9 liter som ryms totalt.
Nu till min fråga, finns det ingen form varningssystem i bilen? Ingen nivågivare i glykoltanken finns det.
Ett meddelande om att motorn rasar nu hade man väl iaf kunnat få?
Körde min V50 2.0D påväg hem från jobbet och tyckte det blåste kallt i kupén. Såg att tempmätaren gick från botten till 90 grader på en sekund efter 5km körning. Stannade och hoppade ut och upptäckte att glykolbyttan var tom.
Jahapp, mitt i natten körde jag vidare hem 5 km till, stirrandes på tempmätaren...
Låg i temp hela tiden utom sista kilometern, då började den stiga ytterligare men sjönk till rätt temp direkt.
Dagen efter hittade jag ett hål en slang innan värmepaketet som jag fixade. Fyllde i 4,5 liter glykol av 9 liter som ryms totalt.
Nu till min fråga, finns det ingen form varningssystem i bilen? Ingen nivågivare i glykoltanken finns det.
Ett meddelande om att motorn rasar nu hade man väl iaf kunnat få?