Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Perc skrev:Den har nog nyckelhål isåfall. :) Det lönar sig bara att smörja dem ibland så dom funkar sen då man faktiskt behöver dem.
Så är det, läste för ca en månad sen en tråd hur man öppnar en Volvo som är strömlös när det inte går och vrida nyckeln, då gick jag ut och testade min, mycke riktigt så kärvade den så jag smörjde upp låset.

I onsdags kom jag från jobbet till bilen efter 14h och förstod inte varför värmaren inte gick, jag hade glömt p-ljuset påBild
Sånt händer när man kör med dimljusen på. ;)

Får du upp förardörren så får du upp motorhuven och då kan du koppla på en laddare. Batteriet är ju där bak men det spelar ingen roll, det finns en pluspol uppe vid säkringsboxen att koppla laddaren på.
Har nu varit ute med smörj och låsolja i alla dess former för att upptäcka att detta inte var problemet. Fick upp dörren med nyckel och kunde starta utan problem men bägge fjärrarna är stendöd. Har haft detta problem i somras men bytte batteri i bägge och då fungerade det ett tag. Lämnade även in bilen på felsök då men utan resultat.
Står som ett frågetecken här -bilen är/var tydligen inte strömlös, det verkar vara något med larm-lås-fjärr som strular. Läste även ut koder i morse men fick inga som jag inte visste sen tidigare (bla trim, radio och att ena spegelmotor är död)
Vad gör jag nu?

MVH
Tette
Jag börjar alltid med det billigaste först, troligen hjälper det inte men det är åtminstone GRAATIS,
lyft minuspolen på ditt bilbatteri i 30 minuter !!
OM utifall det är något Relä eller motsvarande som hängt sig !!

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]

@Nooy , Volvo har ju manualer om detta online, in[…]