Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Stigen
DayDreamer skrev:En till bil? :lol: :lol: :lol:

Vet inte kanske en original stereo eller kanske nått till inredningen?
Haha det hade ju varit något måste köpa en triss först ;) :lol:
Du slog huvudet på spiken en ny original radio är på g :D
var nästan ett rån 9kr! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja köpen triss plötsligt händer det :lol:
Se där ja bra pris var det också :) Får hoppas att det är lätta att byta radio och att inget går sönder.
Plötsligt smäller det :shock:
Användarvisningsbild
av Stigen
DayDreamer skrev:Ja köpen triss plötsligt händer det :lol:
Se där ja bra pris var det också :) Får hoppas att det är lätta att byta radio och att inget går sönder.
Plötsligt smäller det :shock:
I see what yo did there :lol:
Ja jo man får hålla tummarna att den startat upp utan problem :) har haft ur min radio förr och enligt Volvo original katalogen ska det vara samma radioram som den befintliga så det ska bara vara och skjuta in den på plats :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Stigen skrev:och enligt Volvo original katalogen ska det vara samma radioram som den befintliga så det ska bara vara och skjuta in den på plats :)

Lite osäker nu då det är bortåt 10år sedan jag fixade stereo i min gamla 945a, men om jag minns rätt så får du plocka bort ramen som är till 'eftermarknads stereos', dvs för enkel-DIN stardard.
Men den är ju bara att plocka bort, inga konstigheter med det. :)
Användarvisningsbild
av Stigen
Lucif3r skrev:
Stigen skrev:och enligt Volvo original katalogen ska det vara samma radioram som den befintliga så det ska bara vara och skjuta in den på plats :)

Lite osäker nu då det är bortåt 10år sedan jag fixade stereo i min gamla 945a, men om jag minns rätt så får du plocka bort ramen som är till 'eftermarknads stereos', dvs för enkel-DIN stardard.
Men den är ju bara att plocka bort, inga konstigheter med det. :)
mm, det ska nog fixa sig :) mer orolig att tekniken ska krångla x)
Användarvisningsbild
av Stigen
Tja tänkte bara slänga upp ett par bilder på glaset som jag fick med de två framlyktorna jag buda hem. ser nästan sprillans ny ut.
Ser ni metal prylen brevid två sånna låg i lyktan när jag fick hem den... Det ska sitta bakom reflektorn.. :roll:
Bild
när bild inte en repa eller stenskott :D Må bli en viss skillnad bara att byta ut orginalglaset? som har 21år på nacken och 25k mil :wink:
Men bäst är om jag/ (Farsan mest troligt) kan fixa till så det blir fräscha reflektorer också :)
Bild
OBS ej tvättad :wink:
Reflektorn är nedpackat i kartong tills vidare så det kommer bilder på den vid annat tillfälle :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, nya(eller fina) glas gör enorm skillnad på ljusbilden på reflektorstrålkastare. 25k gamla glas är nog tämligen sönderblästrade :lol:
Jag fick byta mina på 945an vid typ 23k(fast jag böt hela strålkastarna, likabra), V70in fick jag byta på strax under 24k.
Användarvisningsbild
av Stigen
Lucif3r skrev:Ja, nya(eller fina) glas gör enorm skillnad på ljusbilden på reflektorstrålkastare. 25k gamla glas är nog tämligen sönderblästrade :lol:
Jag fick byta mina på 945an vid typ 23k(fast jag böt hela strålkastarna, likabra), V70in fick jag byta på strax under 24k.
Ja och trötta lyktor drar ner en del av helhets intryck på bilen också enligt mig :) dock så är dom i fullt acceptabelt bruksskick förvånad hur "fina" dom är för 25k ändå. Lite repor från torkarna finns dock..
(skulle inte tro att sbp skulle ge synpunkt på dom)
Men kan inte ha en "ny" lykta och en typ gulaktig lykta får typ ocd haha :)
Det förstör det estetiska som löjtnanten sa ;)
Användarvisningsbild
av Stigen
Lovade att visa lyktorna jag köpte så här ser dom ut :)
Bild
Den skitiga lyktan som jag ändå inte har någon användning av samt av men kan ju vara bra att ha två i reserv 8) (den andra ligger i skuffen i bilen, ett rullande garage snart :lol: ;) lyktlist på köpet^^
Lyktan som var tänkt att sättas på bilen...
I princip som ny i "skicket" men paj ish.. super fina reflektorer inte sant? 8)
Bild
Ja men som sagt det här är en del av felen reflektorn lös (bild)... (S) det som även var fel var fästena bak lösa, gummilisten till glaset är av.. "Bakluckan" saknas ljusbilds justeringen funkar ej.
Bild
Det var allt just nu, fler prylar på ingång :) ha de gött alla glada :)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15

Kört 15 mil med Liquid molly injection cleane[…]

Luktar avgaser i kupen

Har du bränslevärmare?

2020 XC60 T8 Polestar Engineered Är de[…]

Jag har försökt mig på en lagning […]