- tis 03 feb 2015, 19:35
#945647
Robin2161 skrev:
Då väntar jag troligtvis med partikelfilter!
Hoppas att du inte ångrar det beslutet. Men för att kunna avgöra om du verkligen skall göra det, läs de inlägg om rusande dieselmotorer som "dieselputte" hänvisar till
dieselputte skrev: Sök mer på forumet om ständig regenerering och rusande dieselmotor så förstår du att eolys är viktig.
I ditt fall är det viktigast att fylla på eolys. Du får lära dig att känna symptomen när bilen regenererar (ryckig gång + momentan förbrukning stiger ) och hålla koll på intervallen, ofta runt 70-80 mil mellan. När det sker typ var 10e mil så kan det vara dags för byte av partikelfiltret.
//Sven
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo