Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sen har dessa ett fult skoskydd på förarplats, såg det senare & kommer nog bli original premium mattor för mig, skulle köpt det redan förra året men blev aldrig av.

Man ser förstärkningen här... tycker det förstör. Får se när TS lägger in bilder på hur det ser ut i bilen
börne skrev:Sen har dessa ett fult skoskydd, såg det senare & kommer nog bli original premium mattor för mig, skulle köpt det redan förra året men blev aldrig av.
Ja jag så det med ,ingen snygg klump.
StefanN skrev:Knappast, dom ser ju inte alls lika ut. Volvos har ju ett tyg som är sytt längs kanten inte bara massa trådar.
Men visst har någon orginalmatta dessa trådar.

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 49241/2013
Bild

Färgmatchningen är inte perfekt, men det är långt ifrån en katastrof! Det är en dämpad, matt beige som tur är. Bättre bilder kommer när jag får tillfälle att fota i dagsljus. :grin:

Kvalitetsmässigt är den i paritet med Biltemas modellanpassade mattor (se http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=104566). Inlägget för foten är inte snyggt. Såg inte heller det innan jag beställde. Kan gå att ta bort den, dock.
xerent skrev:Inlägget för foten är inte snyggt. Såg inte heller det innan jag beställde.
Nu ska jag ha mörkgrå, kanske inte syns så mycket då när man har grå matta med grå söm. Men tror nog att det blir att öppna börsen & lägga till en tusenlapp för att få original premium mattor, det är lyxåket värt :mrgreen:
xerent skrev:Ska du ha mörkgrå kan du lika gärna köpa Biltemas mattor. Största skillnaden blir färgen på kanten.
Njae... vill nog ha dom där tjocka mysiga "ryamattorna" att gräva ner fossingarna i, men det är lite dyrt med 1600kr men det är ju bara pengar :wink:

Bild från en annan tråd ang mattor.
Bild[/quote]

Får nog bli att åka förbi på fredag & se om dom har hemma eller beställa så man är redo inför våren 8)
xerent skrev:Var otydlig, ursäkta. Jag menade att det spelar ingen roll om man köper på Biltema eller från Holland. Premiummattor är såklart alltid bäst.
Såg att du skrev om jag tänkt köpa från holland :-)-)

Ska bara få tummarna ur till detta året, skulle köpt förra våren men sen blev det aldrig av :oops:

Får bli att köpa på fredag så det blir gjort, sen lägga i dom när det blir vårstädning... längtar dit då det ska bytas till sommarhjul, vårstädas & poleras. men vilka bilintresserade gör inte det :D
Såklart :) Jag ska sätta på 19" fälgar för första gången, så nog längtar jag med...
Kan bli så att de här mattorna får vara vintermattor medans jag köper premiummattor framåt sommaren eller nästa.
Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]

Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]