Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Stigen skrev:
DayDreamer skrev:Det kommer att bli som en ny bil med vitablinkers runt om och 16" fälgar 8) :-)-) Sen en vinge är nästan ett måste :wink:
Du har nog rätt i det :) har man "turbo" fälgar är väl vingen ett faktum ;)
Då måste man ha vinge :mrgreen: Sen tycker jag att original vingen är väldigt fin. Men det är din bil och du bestämmer vad du ska ha :)
Användarvisningsbild
av Stigen
Tack Andis :) Jo jag har själv börjat gått i tankarna på att fixa hela beige inredningen. försökte buda hem ett beiget Armstöd på Tradera, men den var mer eftertraktad än jag trodde så den slutade på 7-800kr :/ Skroten har tyvärr för höga priser. skulle nog sluta på minst 4000kr för att köpa in allt... :/ Så antingen hitta en super billig donatorbil/annons som säljer prylar billigt. :) Bilen blir ju lite mer retro känsla med den färgen ;)
Jo försöker bevara den så gott jag kan, men ändå fina till den lite diskret. spanar efter en solgardin till hatthyllan, går i tankarna att skaffa den "modernare" radion till bilen CT-503 alt 505 annars kanske jag har ett ess i rockarmen ;) tygmattor men frågan är om man ska skaffa grå eller försöka hitta beige.. :roll:
tog som sagt ett tag att hitta en 940 i närområdet för en vettig slant som inte var helt sönder meckade. :)
Du kan va lugn, gräset växer knappt där under mer jord än gräs ;)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Skulle nog vara snyggt med beige tygmattor men nackdelen är väll att dom blir fort skitiga.
Användarvisningsbild
av Stigen
White skrev:Tycker det hade blivit snyggt med 960 dekorplasten faktiskt! Inget fel att styla så länge man håller det strikt och stilrent tycker jag. :-)-)
De har du allt rätt i :) Det går ju fort att återställa också om man ångrar sig ;)
DayDreamer skrev:
Stigen skrev:
DayDreamer skrev:Det kommer att bli som en ny bil med vitablinkers runt om och 16" fälgar 8) :-)-) Sen en vinge är nästan ett måste :wink:
Du har nog rätt i det :) har man "turbo" fälgar är väl vingen ett faktum ;)
Då måste man ha vinge :mrgreen: Sen tycker jag att original vingen är väldigt fin. Men det är din bil och du bestämmer vad du ska ha :)
Jo dom gör sig väldigt fint och kostar inte en förmögenhet :)

En sak jag små funderar på är att skaffa är kromlister runt rutorna från 964/S90 (om möjligt) tycker det ser otroligt bra ut och man behöver inte längre grubbla över flammiga svarta lister ;) Är ju väldigt modernt nästan varenda modell som slungas ut nu har ju krom runt rutorna ;)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Skulle nog vara snyggt med kromlister runt rutorna 8) Men om det går det vet jag ej men inget är omöjligt :lol:
Dom gör sig ju väldigt bra på den här bilen får du tag på några så varför inte :D

Bild
Användarvisningsbild
av Stigen
Lucif3r skrev:Det går att montera kromlister ifrån en 960 på en 940. Men vet inte om jag tycker det är så snyggt utan att då också byta sidolisterna.
Förstår vad du menar men frågan är om det blir lite väl avvikande mot kofångarna. :)
Allt har sin tid och plats så får se hur det blir med det. :)
av Andis
Stigen.

Kolla efter inredning på "returbilen" mycket prisvärd skrot där man får nöjet att plocka los själv på gamla trevliga sättet. Finns prislista på deras hemsida så du kan kolla vad sakerna kostar. Men min erfarenhet är mycket billigt där.

Kolla lite åt dig står en i Örebro 92a med beige inredning.

Provar att lägga in länken kanske det fungerar.

http://www.returbilen.se/category.html? ... =991&anl=6

Hoppas du får chansen att hitta någon donatorbil på returbilen.
Användarvisningsbild
av Stigen
Tackar Andis :) jo har kikat på returbil och dom priserna är överkomliga däremot så är det en 12 timmars resa tur å retur :/ men har man vägarna förbi så skulle man kunna rulla förbi :) kul att du kikade upp det åt mig Tack :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 15
Avgassystem till volvo 940

Det är en ltt. Mest troligt blir det ett 2.5&[…]

https://www.youtube.com/watch?v=cFvc_tD6_z4 Bara […]

Fram lykta lyser rosa...

Nu kommer jag låta som en idiot men hur ve[…]