NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
Försöker googla mig fram, både här på forumet, samt på Xenonkungen, Hova m.fl sidor om vilken regskyltsbelysning med dioder (såklart) är dom bästa.
Vissa tipsar om ett märke/sida och andra "skriver" ner det, visst det beror ju så klart på tycke och smak men jag blir liksom inte klok på vad jag ska titta närmare på. Vissa säljer ett helt "kit" dvs där själva dioden är "inbakad" i själva hållaren, andra säljs separat. Prisvärt? Kvalité?

Det jag strävar efter att belysningen ska inte vara för blåaktig, snarare åt det vitare hållet då jag har en Ice White V50. Den ska heller inte lysa upp hela området bakom bilen ungefär som om backljuset är aktiverat :wink:

Kom gärna med länktips och bildresultat, tack på förhand! :)
Köpte mina från Hova till V60n. Ja lovar att du blir nöjd med dom du oxå! Nu kommer alla att skriva "du får 100st dioder från Kina för dom pengarna" Det skiter ja i när ja inte vet om dom börjar blinka eller ryka efter några minuter. Dessa funkar.
Har monterat Kjell & CO LED 37mm Art nr: 63983 i nummerskyltsbelysningen på min V50 för 1.5 månader sedan. Det blev hur bra som helst efter lite inställningar. Har inte blinkat eller strulat alls och har en klar vit ton.

Fick vinkla lampan inåt i ungefär den graden som visas på bilden nedan, nu lyser det med enligt mig rätt styrka på nummerskylten och inte eftermonterat jättestarkt. Jag menar vissa ser ju verkligen ut att ha ett halvljus som lyser upp regplåten. :)

PS: Ska vinkla in lampan några få grader till nu så kommer det se perfekt ut.
Bilagor
led.jpg
led.jpg (9.89 KiB) Visad 3258 gånger
Perra83 skrev:Köpte mina från Hova till V60n. Ja lovar att du blir nöjd med dom du oxå! Nu kommer alla att skriva "du får 100st dioder från Kina för dom pengarna" Det skiter ja i när ja inte vet om dom börjar blinka eller ryka efter några minuter. Dessa funkar.
Ok, menar du denna?

http://www.hova.com/skyltbelysning-led-volvo/

Bild
Micce1980, glömde nämna att det ska bara funka från första montering; orkar inte med några ytterligare justeringar :wink:
av Kluster
Tack Perra83, då vet jag vilka som gäller på Hova. Snyggt!

TommyP86, åh ja jättegärna! :-)
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]