Moderator: Moderatorer

av CMD
I fredags hade jag bilen på verkstad för att montera dit skyddsplåten under motorn och idag petade jag dit DRL-lampor från V50 istället för dimljusen och tvättade av bilen.
Micce1980 skrev:
oijoij skrev:
sensonic skrev:Rensade damm från sensorn till ECC som mäter temp på kupeluften. Där var det smutsigt värre, får se om jag får mer värme i kupén nu, tycker nämligen att den inte värmt ordentligt när det är lite kallare.
Du har inte lust att beskriva lite mer vart den sitter å hur du rensade den?
Detta kanske? http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 4&p=363353
Och här finns en rätt tydlig bild var det är: http://volvospeed.com/vs_forum/topic/16 ... n-3524841/

Bänd försiktigt av gallret med en skruvmejsel, sedan penslade jag ut det mesta dammet och blåste bort det sista med tryckluft på burk. Försiktighet med penseln är rekommenderat då det är tunna trådar till sensorn därinne.
sensonic skrev:Och här finns en rätt tydlig bild var det är: http://volvospeed.com/vs_forum/topic/16 ... n-3524841/

Bänd försiktigt av gallret med en skruvmejsel, sedan penslade jag ut det mesta dammet och blåste bort det sista med tryckluft på burk. Försiktighet med penseln är rekommenderat då det är tunna trådar till sensorn därinne.
Ahhha var nog lite ouppmärksam. Trodde det var den till den "nyare" V70:in. Ja den sitter ju där :-)-)
Användarvisningsbild
av Frrla
Inte just idag. Men har fått fart på min smått trimmade GLE -84. Efter mycket läsning och provade har jag höjt systemtryck och sänkt styrtryck till den mån att bilen går att köra utan större bekymmer. Finjustering med co är kvar att göra på verkstad.

Glt:n är också i topp motormässigt nu då insprutet verkar göra sitt jobb korrekt.

Och gl räsern med 84ans glt motor väntar på nya spridartätningar imorgon som jag dessutom höjt systemtryck på med minsta brickan. (bättre spridarbild sägs det).

Roligt med k-jet när det fungerar och man till slut begriper hur det funkar..... <3
Apropå det där med styling som ser ut att komma från tillverkaren, var på Vallåkra somras/höstas. Där var det en V70 som fått S/V60 R design stötfångare 2014 med drl belysningen, tog en liten stund innan jag fattade vad det var för bil. Såg väldigt proffsigt ut, väldig rolig idé.
av lagus
Monterade bakre Skidplate på min XC60 igår. Nypriset i Sverige är 2.450kr för bakre och 3.390kr för den främre. Jag köpte ett set med både bakre ock främre för ca 1.500kr inkl. frakt från Kina (aliexpress) Ser exakt likadana ut och var i fin kvalitet. Nästa helg ska jag montera den främre också. Funderar nu på att beställa sidolisterna också..
av Tette
Slitit med att montera isär fjäderbenet fram för att se vad jag kunde återanvända inför framtida stötdämparbyte. Gav upp efter 2h och utan resultat så nu blir det splitt nya grejer helt igenom..
Var med bilen hos Carglass idag för att laga två stenskott från i helgen. Visade sig att de redan hade spruckit lite, vilket gör att de inte kan/får lagas. Rutan bedömdes även som mer sliten än normalt, mao rutbyte framåt våren när vägarna har blivit sopade. 3:e vindrutan på 4 år... :roll:
Provade metoden som det snackades om förlänge sedan för att få fina mattor i bilen med hjälp av grummesåpa, nog blev de rena alltid men inte i nyskick ;) Men klart rena för att kunna köra utan skor igen :P
  • 1
  • 274
  • 275
  • 276
  • 277
  • 278
  • 1912
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]