Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ppeelen
Nicco skrev:
ppeelen skrev: Ok, jag förstår alltså att om man har en tidigare bil som inte har Sensus Connect så kan man inte uppgradera till detta. Jag har en MY12 (W?). Fick svar av Upplandsmotor per mail om att det inte går att uppdatera min bil, samt från Volvo via Twitter. Länk:

Det jag tycker är konstigt är att när man väljer just V60 MY12 D3 Aut via deras "välj bil" så finns detta tillbehör med, inklusive monteringsanvisningar.

Uppdatering
Det verkar som Volvo ändrade sig och svarade på mitt meddelande igen om att det faktiskt går. Spännande.

Sensus Connected Touch lär nog funka att uppdatera till på en MY12 med 7''-skärm. Det var touchen jag länkade test till tidigare.

Sensus Connect (dumt att ha så snarlika namn) verkar som mange69 säger endast vara för MY14 och framåt.
Ok. Dum fråga kanske... Men vad är skillnaden, utöver touch?
Användarvisningsbild
av mange69
Annat operativsystem där iGO är anpassat efter touch. Sensus Connect är också uppkopplat men ganska segt då man ska åt webbapplikationerna. Dock smidigt vad det gäller Nav (tillval).
av ppeelen
mange69 skrev:Annat operativsystem där iGO är anpassat efter touch. Sensus Connect är också uppkopplat men ganska segt då man ska åt webbapplikationerna. Dock smidigt vad det gäller Nav (tillval).
Ok, så om jag förstår dig rätt så är connect touch bättre än sensus connect. Förstår jag det rätt?
Användarvisningsbild
av mange69
Har inte mycket erfarenhet av SCT men det verkar modernare med touch. Vet dock inte hur användarupplevelsen är då jag bara provat på en demobil. Jag har SC på min MY14W46 uppdaterat till MY15. Man sa att SCT skulle utgå efter MY14W46. Vet inte om det går att beställa på nya bilar idag.
av Nicco
ppeelen skrev:
mange69 skrev:Annat operativsystem där iGO är anpassat efter touch. Sensus Connect är också uppkopplat men ganska segt då man ska åt webbapplikationerna. Dock smidigt vad det gäller Nav (tillval).
Ok, så om jag förstår dig rätt så är connect touch bättre än sensus connect. Förstår jag det rätt?
Jag tycker Sensus Connect verkar vara bättre integrerat i bilen fast mer begränsat i sin funktion (färre appar osv), medan Touch säkerligen bjuder på mer möjligheter med Android OS. Det verkar ju finnas mycket filmer och tester på hur Touch ser ut...
av ppeelen
XC90_Executive skrev:Såg några filmer på Youtube där dom grejat lite med systemet! :wink:

Tack! Verkar nice.

Upplandsmotor verkar inte riktigt veta hur och vad. Först sa de att det inte gick, nu fick jag svaret:
​"Connect Touch" kan man eftermonter men inte" connected "

priset varierar beroende på vad man har i bilen men det vanliga priset ligger på 15000-20000 kr
Lite otydlig svar om man frågar mig.. Men jag bad om förtydligande.
Användarvisningsbild
av mange69
Jag har för mig att SCT eftermonteras med en fristående dator med OS iGO och en "ram" som gör 7"-skärmen till touch. Kostade vid beställning ca 15 kkr. SC är mer integrerat i bilen från början och går därför inte att eftermontera. Det är som sagt bilar från MY14W46 som har detta system från början.
av Nienkerk
Hej! Själv ska jag snart ta över svärfars XC60 2010 och den har i dagsläget ingenting där displayen kan sitta. Kan man uppdatera från scratch? Alltså installera bluetooth och Spotify anslutning (gärna utan RTI)?
Användarvisningsbild
av mange69
@Nienkerk: Det korta svaret är "Nej". Det längre är "Nja". Krävs rätt mycket arbete/pengar/tillgång till verkstadsdator m.m. skulle jag tro. Not worth it!
Köpråd v50/s40 /c30

D2 är en helt ok motor (2010-2012) så l[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]