Moderator: Moderatorer

Fick en vinge på plats, så nu är man åter igen medlem i Volvo Aviation. :mrgreen: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16#p928916
Bilagor
Vinge 2.JPG
Vinge 2.JPG (24.84 KiB) Visad 54748 gånger
Nån som ska "göra nått för sin volvo" på Bilbolaget i Gävle eller Sandviken innan julafton? Service eller köpa nått?

Jag har ett värdebevis på 150kr som jag inte kommer kunna utnyttja i tid... gäller om man handlar eller servar för minst 1000kr.
Nån som vill ha det... helst mot en liten slant så man kanske delar på "vinsten".
:)
bilbolaget.jpg
bilbolaget.jpg (119.32 KiB) Visad 4194 gånger
Användarvisningsbild
av P210
Monterade mina nya xenonlampor som kom idag! Inte rätt årstid att köra omkring enögd som jag gjort en vecka nu...
Det blev ett par originalspecade Osram XENARC D1s:er, men de nya heter 66144 istället för de gamla som hette 66140
Bild
Blev nipprig för att jag inte lyckades bena ut exakt vad som skiljde, man vill ju inte ha hem fel typ....
Men de var identiska trots nummerskillnaden, troligen en något utvecklad variant. En del butiker verkar inte ens skilja på dem utan benämner dem 66140/66144, men de fungerar som de ska - kan vara bra att veta för den som behöver byta..
Bytt positionsljus på vänster sida bak i V70n. Bytte fel först. Vilket jäkla pill, och jag fick knappt in min lilla hand för att vrida om den övre lamphållaren. Hur sjutton gör farbröderna med stora grova händer för att byta ljus? Ber ni era dambekanta? Eller skär ni upp händerna på bilplåten i ren ilska? Plåtsax? Köper ny bil?
Användarvisningsbild
av SvenB
Lämnar in på verkstad glömde du. :D
Vart uppe på JB (Jönköpings Bildemo) och plockade till mig en farthållare till min s70 idag, som ska monteras i helgen :)
Någon som vet om det går att smörja blinkersspaken? Den är seg som fan :P
SvenB skrev:Lämnar in på verkstad glömde du. :D
Får man lämna in bilen på verkstad för att byta lampa? Jag trodde att det var förbjudet. Hur mycket kostar detta? Det är ju eventuellt värt det, åtminstone för positionsljuset. Svårt att komma åt och krångligt.
  • 1
  • 250
  • 251
  • 252
  • 253
  • 254
  • 1912

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]

V60 Hybrid - Erfarenheter