Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

SvenB skrev:
StringerBell skrev: Om kylvattnet är 80gr redan efter, säg, 15 minuter, menar du att den skulle fortsätta brinna i 35 minuter och värma kylvattnet tills det kokar? Det går ju aktivera direktstart oavsett temperatur och då måste det ju finnas någon termostat som slår i från.
Låter ju logiskt. Jag har väl förmodligen fel då, men det är väldigt ovanligt. :D :-)-) Men går verkligen värmaren att starta mitt i sommaren?
Direktstarten går att aktivera oavsett temperatur på kylvattnet. Gränsen för utomhustemperaturen är 14 grader, tror jag.
Firmaskåpet har en helt eftermonterad webastovärmare med klockpanel på instrumentbrädan. Jag åker ut till kunder och levererar varor dagligen. När jag gjort första kundbesöket för dagen och kommer ut till bilen igen (den står på tomgång) brukar jag höra att värmaren startar. Dieslar kallnar ju fast dom står på tomgång.

Men det är inte mycket som krävs för att den ska dra igång igen. Tempmätaren står kvar i mitten och kupévärmen kommer som den ska, men värmaren startar ändå för tydligen har det sjunkit någon grad.

Jag har gångtiden inställd på max dvs 60 minuter, åker efter 25-30 och stänger av den manuellt då tempmätaren visar att motorn är uppe i temperatur. Så gör jag även med egen bil.

Jag har varit med om nya däck som var helt sl[…]

Volvo 240 B230F går fettigt

Vilket Bosch system hade den gamla motorn och vilk[…]

D4 VEA dricker olja

Det har gått bra turbon är bytt och mot[…]

Felkod, problemet löst

Så grabbar. Efter en runda till skroten f&ou[…]