Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
"Guds gåva till mänskligheten" Så förklarar en av dem 300 som väntande kunderna. Jag undrar då hur hans bil ser ut? Visst, jag kommer gå in där. Säkert köpa något oxå. Men Guds gåva.... Nej, jag skulle aldrig köpa hjullager, länkarmar eller liknande. Ska ta mig en till imorgon. Ska ändå in & hämta sand inför vintern.

http://www.helagotland.se/nyheter/artik ... d=10411363
handlar inte något på den affären i stort sett, något verktyg kanske, men inget mer. De har t o m misslyckats med att tillverka något så simpelt som ett ankare....
Användarvisningsbild
av Nexus
Köper hellre på biltema till 1/3 e del av priset mot mekonomens grejer när man får samma "skit"
Just nu har jag en test projekt på stödlagret till min 740. Skruvat.se höll knappt 2 år innan det lät som en stenkross. Nu testar jag biltemas lager för 100 lappen :-)-)
Användarvisningsbild
av MartinS
Med tanke på att man får en hel sats hylsor med 10 års garanti för samma peng som man får betala för en eller två hylsor någon annanstans så tycker jag det är en bra affär. Men visst, allt är inte kanon, men det mesta är prisvärt.

Min äldsta 10års garanti sats fyller 12 år i vår, och den har använts flitigt. INGET i den satsen är trasigt ännu.
av *pettson*
Handlat bildelar för 28.000 där i år. Mer än så förra året.
Har haft två byten i år då jag inte fått med mej rätt hem. Mitt eget fel vid valet hemma.
Inga trasiga delar.
Däremot har jag varit tillbaka med en kakelhålskärare som var skräp. En kodläsare som var skräp. Några strömbrytare som delat på sej efter nåt år.
10års verktygen har även jag. Aldrig dragit sönder ett sånt verktyg, och då använder jag det ofta.
Användarvisningsbild
av P210
De borde byta namn till "Alltema" bildelar är ju bara en bråkdel av allt de säljer numera...
Som i alla lågprisbutiker får man vara observant, det finns skräp hos Biltema också, men jag är också glad att ha en butik i närheten så grattis Gotland!
Användarvisningsbild
av wissel
det som jag tycker är intressant är att en del kommentarer ofta härstammar
från Jante ?
Klart som korvspad att Biltema har en del "skrot" i sitt sortiment liksom även " Volvo ÅF" och Mekonomen med flera.
:wink:
Nya Volvo XC70 PHEV

:-) https://youtu.be/AENhUQENhFU?si=SfKz4E_CAF8C[…]

Felkod, problemet löst

..Satt ingen ventil på bilen, hittade kont[…]

Jag skulle byglat i sockeln till bränslepumpr[…]

Det här skrev jag i en tråd 2018, tror […]