Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av #27
Jag hjälpte en kompis med att borra ett litet hål i givaren och smörjde lite funkade men jag vet inte hur länge de är bra men man kan testa. Du ser fjädern när givaren är loss..

Men jag tar inget ansvar för dehär alltså på egen risk...
Användarvisningsbild
av MartinS
Vad kostar givarskrället ungefär, någon som vet?

/Martin
av CANBus
800-900 kr
Användarvisningsbild
av RichardB
CarMan skrev:min gissning är att du inte provkörde ditt fel med mekanikern & han har då kollat på ett annat "fel"
Det är sant att jag inte provkörde den med honom, han var dock ej på plats när jag hämtade ut bilen. Men förklarade för honom situationen per telefon nogrant och han va verligen tvärsäker på det och blev mest irriterad när jag påpekade att det lät konstigt.

Jag själv är bara lekman när det kommer till bilar. Skall förklara det där med givaren till en bekant så kanske han vet hur jag kan göra, ifall jag måste byta eller ifall den går att fixa.

För övrigt tack för snabba svar på min fråga, detta är verkligen ett grymt forum.

PS. Hur äre med bilias bromsskivor?
Användarvisningsbild
av #27
RichardB skrev:

De är volvo original så dom är bra..
Användarvisningsbild
av RichardB
Nu blev det helt fel.. Menade inte bilias, utan biltemas bromsskivor
Användarvisningsbild
av #27
Man får vad man betalar för...
av Frigge
RichardB skrev:
CarMan skrev:min gissning är att du inte provkörde ditt fel med mekanikern & han har då kollat på ett annat "fel"
Det är sant att jag inte provkörde den med honom, han var dock ej på plats när jag hämtade ut bilen. Men förklarade för honom situationen per telefon nogrant och han va verligen tvärsäker på det och blev mest irriterad när jag påpekade att det lät konstigt.

Jag själv är bara lekman när det kommer till bilar. Skall förklara det där med givaren till en bekant så kanske han vet hur jag kan göra, ifall jag måste byta eller ifall den går att fixa.

För övrigt tack för snabba svar på min fråga, detta är verkligen ett grymt forum.

Låter verkligen som ni har pratat om 2 olika saker. Ljud MÅSTE provköras tillsammans då det är enormt (läs omöjligt) att veta vad kunden är ute efter för ljud. Tex kan vissa människor lämna in en bil för skrammel men har hela askkoppen full med mynt, skapligt svårt att höra ngt annat ljud då :roll:
Användarvisningsbild
av Brainy
RichardB skrev:Nu blev det helt fel.. Menade inte bilias, utan biltemas bromsskivor
Brukar väl slå sig rätt lätt, vilket inte är att rekommendera på en nyare volvo där skivorna brukar slå sig rätt lätt :wink:

/Anders
Användarvisningsbild
av RichardB
Brainded skrev:
RichardB skrev:Nu blev det helt fel.. Menade inte bilias, utan biltemas bromsskivor
Brukar väl slå sig rätt lätt, vilket inte är att rekommendera på en nyare volvo där skivorna brukar slå sig rätt lätt :wink:

/Anders
Vet ej vad det innebär när skivorna slår sig. Men litar på att du vet vad du snackar om, så jag köper rediga skivor istället.

Kännr att jag har allt aktuellt besvarat för stunden å tackar så mycket för alla bra svar.

Mvh
Richard B

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Idag har den fått köra släp fö[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]